• Mammatilltretroll

Varför har jag ont vid diafragman/bröstkorgen på inandning eller om jag sträcker på mig?

Jag har sedan ett par månader tillbaka så ont vid diafragman/epigastret (dvs där revbenen slutar, högst upp på magen) när jag andas in eller sträcker på mig.
    Om jag sjunker ihop och liksom lutar mig framåt gör det inte ont och jag kan andas in djupt. Men så fort jag sträcker på mig så är det som att det tar stopp någonstans vid diafragman när jag ska andas djupt. Och så gör det ont från diafragma upp längs bröstbenet och upp till halva halsen ungefär.

Det är jätteirriterande och jag undrar vad det beror på..?
    Läkarna har tagit massa basblodprover och även gjort en CT röntgen på lungorna som såg bra ut.

Snälla, har någon tips om varför det är såhär???

• Svar på tråden Varför har jag ont vid diafragman/bröstkorgen på inandning eller om jag sträcker på mig?
  • Lady without tattoo

Gallsten.magkatarr?

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Mammatilltretroll

Bröstmusklerna... Ja jag är nästan inne på att det är något muskulärt eller ligament eller så...?
    Eftersom jag knappt har ont alls om jag sitter lätt framåtlutad och andas, utan bara om jag sträcker på mig...?

Jag är väldigt öm över magsäcken också. Alltså om jag ligger ner och man trycker lätt över magsäcken är jag jätteöm :(
    Har dock gjort en gastroskopi som inte visade något. Det var iofs några månader sedan....
    Gör magkatarr mer ont om man sträcker på sig eller andas djupt?

Gallsten tycker jag verkar lite otroligt just eftersom det gör mer ont om jag sträcker på mig...gör gallsten det?

• Lady without tattoo
    Mammatilltretroll skrev 2011-03-27 22:25:09 följande:
    Bröstmusklerna... Ja jag är nästan inne på att det är något muskulärt eller ligament eller så...?
    Eftersom jag knappt har ont alls om jag sitter lätt framåtlutad och andas, utan bara om jag sträcker på mig...?

Jag är väldigt öm över magsäcken också. Alltså om jag ligger ner och man trycker lätt över magsäcken är jag jätteöm :(
    Har dock gjort en gastroskopi som inte visade något. Det var iofs några månader sedan....
    Gör magkatarr mer ont om man sträcker på sig eller andas djupt?

Gallsten tycker jag verkar lite otroligt just eftersom det gör mer ont om jag sträcker på mig...gör gallsten det?
    Jag kunde inte sträcka mig pga gallstenssmärta.
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Mammatilltretroll
    Lady without tattoo skrev 2011-03-27 22:30:09 följande:
    Okej..
    Och om du lutade dig framåt sittandes eller gick lite lätt framåtlutad med överkroppen, gick smärtan över då?

Blev den värre vid djupandning?

Gjorde det ont från diafragma ända upp till halsen?

Ursäkta alla frågor... :)
  • MizzTez
    Lady without tattoo skrev 2011-03-27 22:30:09 följande:
    Men gallsten sitter väl mer på höger sida och gör ont mer ihållande om jag inte är ute och cyklar nu..
  • Lady without tattoo
    MizzTez skrev 2011-03-27 22:32:47 följande:
    Men gallsten sitter väl mer på höger sida och gör ont mer ihållande om jag inte är ute och cyklar nu..
    Har du haft gallstensanfall någon gång?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Förvirrad mamma

Det kan ju vara nåt så enkelt som låsningar.
    Men även inflammation... Läs om Titzes sjukdom (vet ej om det stavas så)

Svar på tråden Varför har jag ont vid diafragman/bröstkorgen på inandning eller om jag sträcker på mig?