Umgänge och övernattning för en tjej på snart 3år
Hej alla, som har någon som helst erfarenhet av detta.
Min lilla tjej som jag har ensam vårdnad och fullt boende för fick jag tillsammans med en kille för 2,5år sedan.
Vi separerade så fort jag fick veta att jag var gravid.
Jag träffade en ny partner. Detta gjorde också han.
Vi kommer alla fyra mycket bra överrens och är inte ovänner på något sätt.
Jag tycker att min dotters biologiska pappa är en mycket snäll person som jag inte tvivlar på när det gäller det.
Mitt problem är dock detta:
Sedan lilltjejen föddes har han aldrig tagit något riktigt ansvar.
Han flyttade i tjänsten ca. 40mil bort och har på det inte kunnat träffa henne så mycket som han velat.
2009: 16 umgängestillfällen på ca.2h/gång när jag varit med.
2010: 8 umgängestillfällen på 2-3,5h/gång när jag varit med. De har gått iväg till lekplatsen någon timme själva, vid ett par tillfällen.
2011: 2 umgängestillfällen, varav sista gången var dom på egen hand iväg på ett Lekland i 3h. Det gick jätte bra hela tiden, men jag fick leva med en orolig liten tjej i flera dagarar efteråt, som hela tiden påpekade: 'mamma lämna mig inte'
Nu har jag precis fått veta att han och hans flickvän kommer att flytta hem igen och han har utryckligen sagt att han vill träffa henne varannan helg, för att sedan kunna övergå i heltid/övernattning varannan helg.
Min fråga till er är hur lång en sådan inskolning normalt ser ut?
Hon blir 3år i augusti.
Hoppas på svar från er för jag tycker situationen är svår och jobbig.
Självklart har jag själv separationsångest, men borser från det och ser naturligtvis till min lilla tjejs bästa!
Vänliga hälsningar!