• Felina

Borde jag vara orolig?

Hej!
    Har en fyramånaders som är hostig och förkyld sedan nästan en vecka, men igår och idag har han dessutom varit jättetrött och hängig. Han vill bara sova, när jag försökt väcka honom blir han bara jätteledsen och skriker (ganska kraftfullt, så han är inte helt sänkt av förkylningen). Sedan vi gick upp imorse har han varit vaken kanske 1-2 timmar och varit ledsen minst en timme av den tiden. Han äter kanske lite sämre än vanligt idag dessutom, brukar annars vara väldigt matglad. Jag undrar om jag borde vara orolig och om jag borde kontakta sjukvård. Funderar ävenpå om det kan vara en tand på g, för jag känner inte igen hans gråt och får för mig att han har ont. Jag kan se var tänderna ska komma men ser ingen "pigg" ännu. Vad tycker du jag ska göra?
    MVH, Felina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-28 13:57
    Kan tillägga att han inte har nån feber.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-28 14:29
    Han har sovit bra på natten, men vaknat och ätit lite fyra-fem ggr [mest so tröst]. Själva förkylningen är värst på natten, och han hostar inte mycket.

• Svar på tråden Borde jag vara orolig?
  • BVC Sköterskan

Hej!

Då det trots allt gått en vecka och han inte upplevs må bättre, skulle jag rekommendera att du kontaktar sjukvården. När man är så liten kan man dessutom ha en pågående infektion utan att få feber.

Ha koll på att han kissar och äter regelbundet. Men, som sagt, hör av dig till sjukvården redan idag.

MVH Christine

Svar på tråden Borde jag vara orolig?