• Emma 89

Bagage

Jag och min man ska åka till Tunisien i Juli med våran son som kommer vara 5 månader då.

Frågan är, eftersom han inte har någon egen stol så får han inte ha eget bagage heller? Man får ju ha med 20 kg var, men sonen får inte "egna" 20 kilon att ta med då?

Fattar inte hur man ska få med allt som behövs. Ersättning och barnmatsburkar och allt vad det kommer vara. Jag brukar ha svårt att hålla 20 kg när jag packar åt mig själv bara.

• Svar på tråden Bagage
  • Lena

ersättning och barnmatskonserver brukar finnas överallt. Välling är doc typiskt svenskt.

• Pumpkin

Fast frågan är om inte sonen får ha egen incheckad väska ändå. Det får man på SAS iaf har jag för mig.

• älskarlivet81

Det beror nog på vem man åker med.. Vi ska till usa om ngåra veckor, vår dotter sitter i vårt knä men får ändå ha 23 kg med sig, precis som vi vuxna..

• evaoregon

Vilket bolag åker ni med?  Om det är reguljärflyg så brukar även barn utan eget säte få ha med sig typ 10 kg bagage.

• Alexi

vi flög med norweigan reguljärt nyligen och då fick bebisen ha viss mängd bagage incheckat, läs på bolagets regler. 

• evaoregon
    älskarlivet81 skrev 2011-03-28 15:54:17 följande:
    Det beror nog på vem man åker med.. Vi ska till usa om ngåra veckor, vår dotter sitter i vårt knä men får ändå ha 23 kg med sig, precis som vi vuxna..
    Det låter mycket.  Vilket flygbolag är det?  När mina barn satt i knäet fick de bara ha 10 kg med sig.
  • Emma 89

Vi åker med apollo, och flygbolaget heter Novair. Får försöka hitta på deras hemsida för att vara på den säkra sidan. :)

• Pumpkin

På SAS får bebisar ha 20 eller 23 kilo har jag för mig, inrikes iaf.

• evaoregon
    Nu ser jag att barn under 2 år få ha med sig 23 kg.  Så var det inte när mina barn var små så där har de blivit generösare.  Glad

Detta är med SAS

"Baggage for youth, students, children and infants

Youth, students and children have the same baggage allowance as adults, as listed above. Infants under 2 years can, regardless of booking class, bring as checked baggage one bag up to 23 kg / 50 lbs (max 115 cm / 45") plus one collapsible stroller. Please keep in mind that you cannot bring any cabin baggage for your infant under 2 years old."

• älskarlivet81
    evaoregon skrev 2011-03-28 16:00:22 följande:
    Det låter mycket.  Vilket flygbolag är det?  När mina barn satt i knäet fick de bara ha 10 kg med sig.
    Continental dit och Air Canada hem
  • evaoregon
    älskarlivet81 skrev 2011-03-28 16:13:30 följande:
    Continental dit och Air Canada hem
    Ok.  Då gissar jag att de flesta flygbolag numera har liknande regler som SAS för barn under 2 år.
Svar på tråden Bagage