Problem att söva mitt barn...vet inte vad jag ska göra
Jag är hemma med vår 6-månders son. Han har alltid varit lite extra krävande och vill oftast bli buren hela tiden och när han ska sova så får man gå runt i huset och vagga ett bra tag. Vi har inte haft så stora problem med att söva honom fram tills ett par veckor sedan. Nu vill inte sonen att jag ska natta. Han flänger runt i famnen och blir vansinning och jag provar precis allt. Tar upp honom högre och sedan lägger ner i famnen när han är lugnare men han gör likadant då. Låter honom leka lite och sedan provar igen och provat napp och ja..allt möjligt men det blir ändå kaos. Det går ibland...efter låååång tid....annars ger jag upp och går ut med honom i vagnen då sover han där lite grann i alla fall. Men problemet är att jag inte vill gå ut med vagnen mitt i natten eller kl 5 på morgonen då han vaknat för att äta och ska somna om.
Däremot när pappan ska söva....kan det gå på 5 min. Nu har det varit så ett tag och jag börjar faktiskt känna mig som världens sämsta morsa som inte ens kan söva mitt barn....vad gör jag för fel som inte pappan gör? eller är det nån fas där barnet hellre vill att pappan söver? Vet inte vad jag ska göra...önskar jag kunde söva honom bättre...jag är ju med honom hela dagen..
Nån som har några råd? tips?