Varför vill ni HA betalt?
Jag måste bara fråga?
Varför vill ni ha betalt för att någon ska hjälpa er med eran häst?
Jag måste bara fråga?
Varför vill ni ha betalt för att någon ska hjälpa er med eran häst?
Mm har jag oxå undrat..
Jag satte ut i höstas en annons på blocket att jag va intresserad som medryttare.
Dels för mitt intresse men kan ej boka upp mig på ridskola pga arbetstiderna o småbarn. Och dels för att ägarna inte har tid/behöver hjälp osv..
Två flugor i en smäll..
De flesta som hörde av sig ville ha betalt pga skorna slets.. MEN???? Det hade dom väl gjort även om ägarna själva red hästarna? Och har man häst så ska väl de ridas/motioneras??
Men vad vet jag.. hittade en person som inte ville ha betalt.. men de dagar jag red hästen fick jag mocka o det kan jag stå ut med!
Eller hur.. Jag kan stå ut med att göra "skit görat" och som tack för hjälpen ta ut hästen på en tur i skogen eller en sväng på volten.
Jag fattar inte heller det där...
för att de kan såklart!!!
Jag har medryttare och helst skulle jag ju betala dom men det har jag inte råd med, två av medryttarna såg väldigt förvånade ut då de frågade vad jag ville ha betalt och jag svara: Jag kan väl inte ta betalt för att ni hjälper mig heller!
Ser fram emot svaren från dem som tar betalt!
En som bara är enormt tacksam för att hjälp jag kan få av goa underbara medryttare!
Betalt tycker jag inte heller att man kan få.. Du hjälper en människa med sina hästar och som tack får du rida och slipper betala hutlösa summor på ridskola där du får harva runt i samma spår hela tiden och du vet aldrig om du får den häst du brukar ha eller om du får en annan.
Men om man nu måste(?) betala för att hjälpa någon när han eller hon inte hinner så är det nästan så att jag hellre lägger dom pengarna på ridskolan då det ända jag behöver göra är att ev om jag har tur får sadla och tränsa hästen.
Ponnymor: Önskar att det finns fler som du därute..
Haha, det låter ju helt vanisinnigt faktiskt. Jag kan ju förstå om de vill att man mockar osv men att betalar för att hjälpa? Näääää!
Jag tar betalt av den enkla anledningen att det kostar pengar att ha häst, som medryttare kan man ju ofta välja och vraka mellan dagar tider och vilka sysslor man tar över. Det kan jag inte som hästägare. Om min häst inte är ridbar kostar det naturligtvis inget för medryttaren att tex âka och borsta lr sâ men när man njuter alla fördelar men inga nackdelar pâ min häst, ja, dâ vill jag ha betalt.
För att det är galet dyrt att ha häst! Tillhandahåller jag en utbildad häst, fullt försäkrad med all utrustning man kan tänka sig, klart jag vill ha betalt för det.
Jag har aldrig själv använt mig av medryttare men skulle jag göra det så är det självklart att medryttaren skulle få betala för att rida.
Sen är det skillnad om medryttaren utbildar hästen, så var jag medryttare när jag var yngre, innan jag köpte egna hästar och då tog jag betalt för utbildningen av hästen. Men att bara rida för sitt eget höga nöjes skull -klart man får betala för det!
Motfråga: Varför tycker du att du ska få rida mina hästar gratis, hästar som jag lagt ner hundratusentals kronor på?