• Lilja07

Hur gör ni när barnet har somnat? Öppen dörr lr inte?

Vi har alltid babywatchen på, men kanske ska ha öppen dörr? Hur har ni & varför?
    Sover era barn hela natten? Vilken ålder?

• Svar på tråden Hur gör ni när barnet har somnat? Öppen dörr lr inte?
  • Mysan82

hejsan!! Har stängd dörr, har haft det sen dem fick eget. vid ca 1 års ålder. men då har dem sovit i rummet bredvid så man har hört när dem vaknar. Men har alltid musik på till dem. nu är dem 2 och 3 år och kommer in till mig om dem vaknar på natten, vilket dem gör kanske varann natt.

• lövet2

Vi har alltid haft dörren på glänt och nattlampa. Det är först i tonåren, som de äldsta velat ha stängd dörr. Jag litar INTE på elektriska apparater!
    Dessutom blir luftcirkulationen och värmefördelningen bättre i huset, om dörrarna är öppna litegrand ....

• Mimer

Har inte ens någon dörr till Matildas rum det är ett valv istället...i och för sig är hennes rum på övervåningen så det dämpar ju lite, men hon är van ljud och jag vill att hon ska kunna sova med våra ljud omkring sig. Jag tror det ger trygghet också...
    Hon är 1 år om två veckor, sover oftast hela nätter och har gjort sen hon var 7 månader.

• Snubbelfot

Tobias dörr är stängd när vi är vakna, men babylarm. När vi går och lägger oss så öppnar jag hans dörr och stänger av larmet. Vi har sovrum vägg i vägg.

• mina barn

Har dörren på glänt medan vi är vakna. När vi lägger oss öppnar vi sonens dörr helt... Vill höra om han vaknar på natten.

• Sacha42

har dörren på glänt, sen har hon sin säng i vårt rum så då vi sover hör vi självklart om hon vaknar

• majflickan

Dörren e igen dragen men inte stängd, stör han minnst då. Sen sover han hos oss så på natten e dörren öppen

• Lilja07

ok, vi har ju alltid haft stängt, efter hennes ledsna nätter osv, så sa vi att det kanske är tryggare för henne nu då att det är lite öppet. MEN vi tassar på tå hela tiden, viskar osv så vi inte väcker henne. Vanesak???? Blir galen!

• Adeliha

Hej alla....

Min dörr till min pojk har aldrig vart stängd.har kört på teorin att jag ska kunna göra vad som helst,som jag nu även kan göra.Tror att det är bättre av att dom hör alla ljud.
    Kan säga att min pojk på nästan 5 år vaknar inte över vare sig telefoner,teve,dörrklockor eller kärringpladder långt in på natten.
    Men all är vi olika.

• KarinN80

Har dörren på glänt, han började sova hela nätter när han nästan var 7 mån...

• Maggis

Dörren på glänt, har vi. Öppen tills han somnat. Men, han störs heller inte av ljud då vi aldrig ansträngt oss särskilt för att "tysta" ner omgivningen vid sovdags. Så har i alltid gjort och nu är han 2½ och så gör vi fortfarande.

• Lilja07

är det försent att börja vänja dom nu?

• Maggis

Filippa;

Att ni inte testar? Att tassa runt och viska av rädsla för att väcka henne måste ju vara trist och jobbigt. Jag tror tvärtom att ljuden vi gör, ger en trygg känsla som han tar med sig i sömnen; han hör att vi är där. Jag tyckte det var jättemysigt att lägga mig som liten och höra lite stök utifrån lägenheten. Men, vi är ju olika.

• Lilja07

Maggis du har så rätt! Så tänker vi med.. Vi provar nu

• Hattifnattentanten

Till bäsen stänger vi om dagarna när brorsorna är i farten men annars har vi aldrig några stängda dörrar.

• Bebis

Dörren är stängd medans vi är vakna sen öppnar vi den när vi går o lägger hos.

• Nana 24

Vi har alltid dörrarna lite på glänt, till båda pojkarna, tycker inte om att stänga dörrarna till dem. Kan möjligtvis ha den stängd på dagarna när man är uppe och stökar och hör dem direkt, på natten skulle jag inte ha den stängd. Minstingen är 10 månader och den store är 4 1/2 år.

• Pallas

Öppen dörr så att Viktor ska kunna komma ut till oss om han vill något.

• Suzanna

Vi har öppet- vi har alltid haft ljud runt honom och som litenbebis sov han när vi dammsög runt hans säng Vi kan slamra i köket, dammsuga och hålla på utan att han vaknar

Svar på tråden Hur gör ni när barnet har somnat? Öppen dörr lr inte?