JhjärtaK skrev 2011-03-31 13:14:26 följande:
Tråkigt att höra Mumman! Vet du att du inte haft ÄL eftesom du inte haft mens (enligt min gyn så kan man inte se om man haft ÄL om man inte tar speciella prov på speciella dagar)? Har du fått Provera utskrivet för att kicka igång mensen? Jag fick erbjudande om Provera för att få mensen regelbunden men avböjde nu inför denna cykel eftersom det bara var tre månader sedan jag slutade med p-piller. Om kommande cykel är lika lång som de två första (48 respektive 42 dagar) så skall jag testa provera för att se om det kan hjälpa kroppen på traven.
Men det är ju bra att de har tagit prov på sköldkörteln (eftersom det är den som orsakar PCOS), tog de en biopsi eller tog de ett blodprov (för om de tog blodprov så tog de antagligen på ett eller flera hormon som sköldkörteln producerar, eller som sköldkörteln producerar som i sin tur får äggstockarna att producera ett annat hormon, ja det är komplicerat

)
Jag vet inte om jag haft ÄL, men ÄL tester har visat +, samt så har gyn sett det genom kristaller i sekretet som hon tittade på i mikroskop. Dock vet jag aldrig om något ägg släppte, detta hände för 2 veckor sedan, så inväntar och se om någon mens kommer dyka upp nu.
Jag fick primolut nor i december och fick mensblödning efter det. Samma sak som provera vad jag förstått. Men sen kom inte kroppen igång ändå nå mer efter den blödningen, förrän nu då om det nu blev ägglossning eller inte.
Jag har fått pergotime utskrivet och ska börja med dom så snart mensen dyker upp. Så jag håller tummarna att det ska fungera!
Jag tog blodprov för att titta sköldkörteln, men dom proverna visade normala. Kan det vara orsak till PCO? Konstigt då att dom var normala...