• Anonym (förvirrad)

mensvärk men utan mens

Jag har haft kraftig mensvärk i tre dagar nu och det känns verkligen som att min mens ska komma men det händer inget. Jag har aldrig haft det såhär innan utan får alltid min mensvärk på dag 2 när jag blöder som mest. Jag det vara så att det är livmodern som växer??? Har varit gravid 5 ggr innan som resulterat i två underbara barn men då var det inte såhär.
     Någon som varit med om detta?? har även spända bröst och allt annat jag brukar få vid mens. Hade BIM i söndags.

• Svar på tråden mensvärk men utan mens
  • Kimmice

Väntar mitt andra barn nu.
    Blev gravid i slutet av december och när min mens väntades i Januari fick jag min vanliga kraftiga mensvärk.
    Men mensen kom inte.
    Tänkte att den tar väl ett tag på sig, hade stark mensvärk i 2 dagar, men fortfarande inte mens. Sedan gick det över och varken mens eller värk kom på ytterligare en vecka.
    Då tog jag ett test, och det var starkt positivt.

Kanske hjälper lite?

• Anonym ("mensvärk")

Mitt första (och enda) symtom i början var "mensvärk" men ingen mens. 

• Lowika

Definitivt. Molvärk som liknar mensvärk är också graviditetsymptom. Förvillande det där Tungan ute De flesta PMS är också graviditetssymptom... mycket dumt..

• Anonym (förvirrad)

Tack för svaren. Glad Man blir ju så förvirrad när kroppen inte funkar som den brukar. Jag hoppas verkligen att jag är gravid och blir glad när ni har haft samma. Är lite rädd att det kanske skulle kunna vara systor eller nåt som spökar. det värsta är att jag äter mediciner för min värk och därför måste jag veta om det är positivt så tidigt så möjligt. Gjorde ett test imorse men ser bara nåt litet svagt som lika gärna kan vara ett spökstreck..

• Anonym ("mensvärk")
    Anonym (förvirrad) skrev 2011-03-29 13:05:04 följande:
    Tack för svaren. Glad Man blir ju så förvirrad när kroppen inte funkar som den brukar. Jag hoppas verkligen att jag är gravid och blir glad när ni har haft samma. Är lite rädd att det kanske skulle kunna vara systor eller nåt som spökar. det värsta är att jag äter mediciner för min värk och därför måste jag veta om det är positivt så tidigt så möjligt. Gjorde ett test imorse men ser bara nåt litet svagt som lika gärna kan vara ett spökstreck..
    Men om du ser ett svagt streck så kan det mycket väl vara positivt, men kanske ltie för tidigt att testa. Testa igen om en vecka eller så!!! Lycka till Skrattande
  • Anonym (förvirrad)

Alla PMS besvären har jag ju oxå fast nästan värre. Längar ihjäl mig efter min sambo...tills han kommer hem...då tycker jag han kan åka igenFlört

• Anonym (förvirrad)

TackGlad

• Kimmice

Hahaha, det där känner man igen. Gnäller hela dagen om att jag saknar min man, sedan när han väl är här så ja... var det allt?

• Anonym (förvirrad)

Haha.. Ja visst är det knäppt. Jag var likadan när jag väntade mina pluttar. Jag byggde upp en illusion av honom under dagarna och den sprack så fort han öppnade dörren...stackarn =)

• Kimmice

Gud, känner igen mig så mycket så jag bara kan skratta. Tycker min man är så mycket charmigare över msn eller telefon under arbetsdagarna. Sedan när han väl kom hem så står man där med ett buttert utryck och ser ut som 'jaha. det var bara du'.
    Undrar vad det kan bero på egentligen...

• Anonym (förvirrad)

haha..ja, visst låter de så jädra bra över telefonenGlad  Jag vet faktiskt inte vad det beror på men att det händer dagligen borde ju förklara lite vilka känslostormar man går igenom som gravidGlad

Om jag är gravid och när jag i så fall har gått ett litet tag hade det varit roligt att kanske följas lite åt???

• Anonym (förvirrad)

Har samma värk och bröst som nästan sprängs, och att inte förglömma PMS ggr 1000000 men ingen mens..
    Tog ett test imorse och även det visade negativtRynkar på näsan Skulle enligt beräkningar vara i ungefär 4+3 så det kanske kan vara för tidigt att testa????

• Anonym (förvirrad)

känns nästan som små, små sammandragningar ibland. Minns dem nu hur det var när jag väntade mina pluttar. En väldigt speciell känsla som inte går att förklara. Var är mitt +??

• Kimmice

Hm, jätte bra fråga ju.

Verkar ju kunna vara lite individuellt hur tidigt man kan få ett + så kan ju hoppas att det bara tar lite längre tid än vanligt.
    Men du verkar ju ha alla andra symptom så antar att det bara är att hålla tummarna... och vänta ännu mer. Men jo jag skulle ju bli galen om jag var du. ^^

Själv testade jag ju inte förrän en vecka efter mins mensvärk, när mensen inte kom. Då fick jag ett tydligt +.

• mysanpysan

Hej, undrar hur det gått TS? Jag är på BIM +6. Har kännt molvärk sen Äl o massa andra symtom men så för några dagar sen har jag inte kännt NÅTT, sen igår fick jag kraftig mensvärk (riktigt kraftig) känt mig olustig under dan idag (nästan som om jag håller på o bli sjuk) var tvungen att åka hem o lägga mig en stund o somnade innan jag hann lägga ner huvudet på kudden sen har den kraftiga värken fortsatt, jag testade - igår morse. Jag köpte ipren (enda som biter på mig vid mens) tog bara  ifall att det skulle vara nått på G. Har vrålont, springer o kollar men ingen mens har kommit sen en annan grej, Jag är såå uppsvälld! Någon här som kännt sig svälld? Jag har hållt på att testa o testa såå långt innan bim tillomed så nu när värken kom så aggresivt igår var jag bombsäker på att mensen skulle komma men UPPSVÄLLDHETEN + icke mensen har nu fått mig på andra tankar.....

• CeciliaMaria82

Hade mensvärk 1 vecka utan mens, då ringde jag Mvc och fick komma in för ett test. det var positivt, fick höra att utebliven mens men med mensvärk oftast är ett glatt tecken!

• mysanpysan
    CeciliaMaria82 skrev 2011-04-13 10:08:12 följande:
    Hade mensvärk 1 vecka utan mens, då ringde jag Mvc och fick komma in för ett test. det var positivt, fick höra att utebliven mens men med mensvärk oftast är ett glatt tecken!
    Vad roligt, grattis! Har samma symtom. Idag bim+7. Jag tror min cykel är längre. Har inte lika aggressiv värk idag, känns mer som bomull i nedermagen och jag är jättesvullen o uppblåst mage. Testade m clearblue ett vid 12-tiden som visade jättesvagt att det var nått. Sen testade jag igen em och då var det blankt. Skumt:)
Svar på tråden mensvärk men utan mens