• Anonym

Blödning i tidig graviditet

Är gravid i vecka 6. Fick en blödning i förrgår och efter det har det kommit ett par droppar blod varje gång jag kissat, har också som molande värk. Ringde KK, de sa att det enda jag kunde göra var att vänta och ta ett nytt grav test om tre veckor. Jag vet alltså inte om jag fått missfall eller om jag fortfarande är gravid. De sa också att det inte går att stoppa ett missfall och att det var för tidigt för de att se något, så här ligger jag nu... och väntar, är helt knäckt, jag vill veta. Har någon en liknande erfarenhet? Hur mycket blod borde det komma vid ett missfall i vecka sex?

• Svar på tråden Blödning i tidig graviditet
  • Sharooon

Oj, inget svar på hela dagen, du måste va jätteoroad.
    Jag kan inte säga så mycket för att hjälpa dig kanske men det är bra om du tar det lugnt och vilar.
    Haft blödningar själv av varierande slag och då har det inte gått så bra.
    Jag tycker du ska åka in till KK akuten utan att ringa först, blir så arg när dom avvisar.
    Är du i vecka 6 så kan dom visst se!

Min Läkare sa att färskt blod som avtar snabbt förmodligen kommer från sköra slemhinnor och brukar inte vara farligt men om det kommer brunt gammalt så kan det vara MF/MA på gång.

Du kanske redan har varit inne på KK och jag hoppas allt kommer sluta lyckligt för din del.

• Önskan

Tjata dig till ett läkarbesök. De kan göra ul. Hoppas det går bra för dig.
    Kram!

• ziri

Hejsan, jag fick missfall i påskas efter 8 veckors graviditet. Det började med en liten blödning som blev värre och värre och när jag ringde MVC så sa man att det är normalt med blödningar. Efter ett par dagar fick jag ont och började bli rädd detta skulle bli mitt först barn och jag hade inte ens funderat på att jag kunde få missfall. Jag tycker att du ska åka in till akuten direkt, det gjorde jag. Hoppas allt ordnar sig. Kram!

• Anonym

Mitt MF började med små blödningar som ökade.....det var klumpigare än vanligt....annars kändes det som en vanlig mens....Jag var i v.7 då! KRAM!!

• Tesso

Fick en liten blödning ett par droppar i typ 2 dagar och jag är fortfarande gravid. Håller tummarna för er!!!

• Marie82a

Jag blödde de 3 första månaderna med min lilla flicka. Mer eller mindre varje dag innan det försvann helt. Jag var även inne 2 gånger på kk akut för att jag fick stört blödning med mycke blod och smärta. Men inget var fel. Så det var bra:0) Och resten av graviditeten var problemfri. Idag är min lilla tös 3 år:0) Så det behöver inte alls vara missfall.

Kramar

• Ingurd

Far upp på akuten, det gjorde jag när jag hade en blödning i 5 veckan. Jag tyckte att oavsett om det var ett mf eller inte så behövde jag då inte gå hemma och må pyton och vara orolig, man har nog med hormonerna som det är. I mitt fall var allt bra och 35 vecker senare föddes vår son.

kram

• mamma33

Hejsan! Hade 2 störtblödningar när jag väntade mitt första barn vid 2 olika tillfällen.
    BM som tog emot på akuten var övertygad om missfall men när ul blev gjort fanns där en bebbe med ett litet hjärta som pickade så fint och allt slutade med en underbar liten kille som idag är 10 år.
    Lycka till !
    Krama Helén

Svar på tråden Blödning i tidig graviditet