• Litet My

Vad gäller för tunga lyft i min situation?

Jag jobbar på ett boende och har gått ungefär halva graviditeten, har börjat få problem vid tunga lyft.

En person på det boendet ingår det tunga lyft med, men då endast då man förflyttar ur en speciell stol man inte får använda lyft ifrån, detta kanske gäller 3 förflyttningar per dag.

Måste jag omplaceras pga detta, dvs bara de lyften eller kan jag få slippa just det momentet som endå bara är en väldigt liten del av det dagliga jobbet?

• Svar på tråden Vad gäller för tunga lyft i min situation?
  • J W

Det beror ju helt på hur snäll arbetsgivare och arbetskamrater du har...
    Du kan nog inte kräva att få slippa.

Jag jobbar inom äldreomsorgen och har inte kunnat komma undan från tunga lyft och förflyttningar. Blev beviljad graviditetspenning... Men fram tills dess får man ju jobba på som vanligt. (men jag blev sjukskriven pga blödningar i v.26)

• Litet My

Jag har en del snälla kollegor, men även en del som ser sin chans att bli av med mig.

Haft en kollega tidigare som både haft ont i ryggen samt varit gravid, jag tyckte absolut vi andra kunde hjälpa henne då det gällde så få lyft

• J W
    Lilla My21 skrev 2011-03-29 19:39:27 följande:
    Jag har en del snälla kollegor, men även en del som ser sin chans att bli av med mig.

Haft en kollega tidigare som både haft ont i ryggen samt varit gravid, jag tyckte absolut vi andra kunde hjälpa henne då det gällde så få lyft
    Men som sagt, är de villiga att göra de arbetsuppgifterna åt dig så är det väl bra... Men du kan nog inte kräva det.
  • Litet My
    J W skrev 2011-03-29 19:42:51 följande:
    Men som sagt, är de villiga att göra de arbetsuppgifterna åt dig så är det väl bra... Men du kan nog inte kräva det.
    Vad är AG uppgift då?

Fick en kommentar idag "Vad fan har hon här att göra om hon är gravid"

Hur kul var det?
Svar på tråden Vad gäller för tunga lyft i min situation?