Behöver råd och hjälp!
Jag och pappan till vår dotter har separerat de är över ett år nu.
Börja med att han hade sin dotter varannan helg.
Sen träffa han en ny tjej som har en son och de bor nu i en tvåa. Tyckte ej de var något bra boendeform för att kunna ha sin dotter i (trångt, var ska hon få plats). Så jag sa till han att han fick träffa sin dotter hos mig en dag i veckan.
Vist tills slut gick han med på de. Men de var under gnäll. Sen fick han en anna dag, de passa inte iheller. De var alltid gnäll och han hör av sig i tid och otid. jag vet att han vill träffa sin dotter mer än den dagen som är avsatt. Men jag behöver komma vidare oxå (har känslor kvar för han). Blev så irriterad. men han förstod inte vad han höll på med.
Sen fick jag reda på att hans tjejs påg skulle börja vara hos sin pappa. Då släpte jag till, att han skulle få ha sin dotter visa tider varannan lördag, när hennes påg är hos sin pappa. Han har haft 4 - 5 st lördagar. Men bara träffat henne en, då de tyvärr har kommit hinder de andra gångerna. Men de får jag skäll för att de är jag som har orsakat och han tycker jag kan vara snäll och låta han komma en annan dag istället för lördag om han ej kunde. Men han kan inte komma rännande hella tiden. Barar för han ska få som han vill.
Nu ska han ha henne i helgen och så säger han att de ska på dop. han tänker ju inte alls på sin dotters bästa. Hans tjej har bara träffat henne en gång (över 2 månader sen) och så ska de iväg till hennes kompisar och sitta i kyrkan. för de första känner inte min dotter någon och kommer vara blygg och sitta i kyrkan och plågas. sa till han, jag tycker att du och sin tjej och vård dotter träffas några lördagar som du har din dotter och får henne till att trivas och känna igen situationen hon har varannan lördagar framöver. innan du dar ut henne till många andra.
Tyckte han jag var dum. och tänkte fel. hon ska väl träffa vem hon vill. Men gick med på de och ska ha henne en kortare dag istället på lördag.
Han har lovat mig att hennes påg inte ska vara henna när han har sin dotter. ett av vilkoren hag hadde till att han får ha henne hos sig. Många anledningar. två olika barn, olika dagis, baciller hit och dit. om de hade träffats, så hade de inte blivit så ofta. hade hon inte varit sjuk hade hon blivit. ena med de tredje.
De ända jag vill är att få rutin och att de inte blir spring. vi hörs och pratas om de behövs när han hämtar sin dotter och inget där imellan. Kan väl inte va mer än rimligt. Håller han bara vad han har lovat så kan jag sträcka mig till att han får fler dagar. Men han ska alltid sätta käppar i hjulen och bråka,
Vist allt låter kanske lite konstigt för er som läser. han ska väl kunna träffa sin dotter. men jag är rädd om henne. och jag klarar inte bara släppa iväg henne. jobbigt. jag har ju ingen annan. han har ju gått vidare och har en ny familj.
När man väl har vant sig och börjar gilla läget att lämna bort sin dotter, så dra han upp något och börjar bråka.
Som nu ska han ha henne på lördag. istället för en hel dag, gick han med på en halv, (slipper hon dopet), men så skulle hennes påg vara hemma.
Då gör de mig förbannad och drar upp känslor. de ka ha kul, en familj och med min dotter. Vist de hade säkert gått. men jag behöver mentalt hinna med precis som dottern måste ta de si sin takt och tycka om läget.
Tänker jag fel. Säkert svanlat för mycket och har blivit oläsligt. Men behövde få de ur mig. Jag och dotter har de bra när han inte hör av sig och man är glad. Sen ska han bråka och allt brakar, känslomessigt...