• Anonym

Svartsjuk på hans ex!!

Sedan jag och min pojkvän blev tillsammans för flera år sedan har jag varit svartsjuk på hans ex. Hon var snygg och har just de egenskaper som jag saknar. Brukar se henne ibland då hon bor i min närhet, vilket gör att det sticker till i bröstet på mig. HOn har gått vidare i livet och min kille nämner aldrig henne, men ändå tänker jag på henne ibland. Det går långa perioder då jag inte tänker på henne och jämfört med tidigare så är det väldigt sällan nu, men jag kan inte förstå att jag fortfarande kan känna svartsjuka för den kvinnan. Jag vet hur mycket han älskade henne och det är väl därför. Och så var de tillsammans längre än han och jag varit. Någon mer som känner likadant?

• Svar på tråden Svartsjuk på hans ex!!
  • Anonym

Jag är inte av den svartsjuka sorten, så jag känner inte igen mig.
    Din pojkvän är ju med dig nu, och inte med henne. Han älskar väl dig nu, och tycker om dig för den DU är? Och ni älskar väl varandra? Det är väl det viktigaste. Om inte han tänker på henne tycker inte jag att du ska göra det heller. Er tid kommer säkert att gå förbi deras, det kommer att vara ni två i resten av era liv! Eller hur?!!!
    Trevlig midsommar!!!

• Anonym

Du kommer att förstöra erat förhållande om du fortsätter på detta viset, och då har du verkligen förlorat honom!

• Anonym

Jag känner igen mig!!
    Ologiskt? nog var jag svartsjuk på min killes ex trots att hon var otrogen och blev utslängt och därmed något han absolut inte vill han att göra med. Jag vet inte hur hon är som person eller hur hon ser ut men jag vet att hon bor med en annan kille nu och uppenbarligen gått vidare. Jag var nog mest avundsjuk/svartsjuk på tiden de haft tillsammans och att han älskade henne så mycket att han kunde tänka sig att leva hela livet med henne.
    Nu har vi varit tillsammans längre än vad de var och det är som någon magisk gräns gick där, nu är jag inte alls svartsjuk (nåja, bara lite dårå ;))...

Min pojkvän vet inte om vad jag kände då så det här är bara något jag har "lidit" av fast jag vet att jag behöver inte oroa mig, egentligen...

• Anonym

Det där ni skriver om att "han älskade henne så mycket" var ju innan han träffade dig!

• Anonym

Anonym 12.03
    Det känns som att det var jag som skrev ditt inlägg. Jag är svartsjuk på samma sak, att han ville ha allt med henne och allt de upplevde. Och hon var också otrogen och blev utslängd. Sen var hon historia, men min kille berättade om henne och visade bilder på henne när vi träffades för mig. Dumt! Har din kille inga bilder kvar på henne eller vill du bara inte se? Hur länge har ni varit tillsámmans? Jag har hela 4 år kvar för att nå deras längd på förhållandet, suck

• Erika Martinas mamma

Skaffa dig självförtroende! Du tror att hon är bättre än dig, men det är hon inte, och det ska du veta. Annars skulle inte din sambo vara med dig nu. Du har säkert massor med goda egenskaper som inte hon har. Men det du ser är ju bara de ytliga egenskaperna.

Hon kan vara:
    "tråkig" av vara med
    ha humörsvängningar som ingen orkar med
    svartsjuk
    avundsjuk
    fåfäng etc-etc

Vet du att hon inte är allt här ovan?

• Morbid Mistress

Det finns en anledning att han vill vara med dig nu :) även om du tycker hon har de egenskaper du saknar är det inte säkert att han uppsakttar dem lika mycket.

• Glad i hågen

Jag har varit i den andra sitsen, alltså exet som en annan tjej varit svartsjuk på för att hennes kille tyckte så mycket om mig en gång i tiden.

Jag fick höra på omvägar att hon ältade mig om och om igen med sina kompisar, och vi var verkligen natt och dag hon och jag.

Men jag ser det snarare så att det är hon som har det jag inte hade. Jag menar, eftersom det är du och den här killen som lever ihop nu kanske det är dina egenskaper som är dom rätta för honom, inte dom som hon hade.

Försök släppa dom där tankarna! Hade han velat vara med nån annan så hade han det. Och han kan ju inte hjälpa att han tyckte om henne innan han ens visste att du fanns! Vad känner du själv för dina ex? Finns det anledning för din kille att vara sotis på dom? Förmodligen är det ungefär samma känslor som din kille har för sitt ex.

• Anonym

Prillan, jag undrar om du var mycket snyggare än hon eller på vilket sätt ni är som natt och dag? Hans ex är nog ganska lik mig utseendemässigt, men inte till sättet. Hru visste dina vänner om att hon ältade dig hela tiden? Är de fortfarande ihop? Hur länge var ni ett par då?

• Glad i hågen

Nej nej, jag var inte ett dugg snyggare än hon. Vi är nog ganska medelmåttor båda två. Men den ena är mörk och den andra ljus, den ena smal den andra lite rundare osv. Plus att vi är olika i sättet.

Att mina vänner visste att hon funderade mycket på det var för att dom umgicks. Och hon hade frågat dom en massa om hur vi verkade ha haft det och sagt ungefär som du beskriver dina känslor.

Jag tyckte det var jättetråkigt för det sista jag ville var ju att "spöka" i deras förhållande, jag hade inga som helst känslor för den här killen längre förutom att jag tyckte och tycker att han var snäll och trevlig som person. Vi umgicks varken då eller nu, men eftersom vi hade gemensamma kompisar råkade vi stråla samman på en fest när detta var ganska färskt och jag gick helt enkelt fram och pratade med henne.

Jag sa givetvis inte vad jag visste, men med det i bakhuvudet valde jag ändå orden med omsorg. Hon visste ju att jag visste att hon visste (oj, nu blev det rörigt) att vi varit ihop innan dom träffades, så jag sa helt enkelt att jag tyckte det var så roligt att se dom tillsammans, att hennes kille såg lyckligare ut än jag nånsin sett honom och att dom verkade passa så bra ihop.
    Hon sken upp och plötsligt berättade hon en massa om att hon funderat på vårt förhållande och sådär, och jag kunde lugna henne i alla hennes frågor. Vi skildes med en stor kram och har sen setts igen utan några hard feelings. Jag vet att de drömmar han hade för framtiden, dom har gått i uppfyllelse tillsammans med henne. Det var henne och ingen annan han skulle ha.

Detta är många år sen nu, och dom är tillsammans än, har hus och barn och ÄR verkligen rätt för varann.

Jag var inte ihop särskilt länge med den killen, men från hans sida var det det allvarligaste förhållandet han hade haft fram till dess, och det var väl det som grämde henne.

Men om du mår dåligt över din killes ex så tycker jag att du kan nämna det för honom. Om det inte är anklagande eller nåt så kanske det kan göra det bättre om du får lätta på trycket och höra honom säga hur han känner.

Men som sagt, försök leva i nuet, det som har varit är historia och om ni har det bra och du inte har anledning att tro att han går och tänker på henne längre så finns det ingen anledning att oroa sig.

Svar på tråden Svartsjuk på hans ex!!