Nej nej, jag var inte ett dugg snyggare än hon. Vi är nog ganska medelmåttor båda två. Men den ena är mörk och den andra ljus, den ena smal den andra lite rundare osv. Plus att vi är olika i sättet.
Att mina vänner visste att hon funderade mycket på det var för att dom umgicks. Och hon hade frågat dom en massa om hur vi verkade ha haft det och sagt ungefär som du beskriver dina känslor.
Jag tyckte det var jättetråkigt för det sista jag ville var ju att "spöka" i deras förhållande, jag hade inga som helst känslor för den här killen längre förutom att jag tyckte och tycker att han var snäll och trevlig som person. Vi umgicks varken då eller nu, men eftersom vi hade gemensamma kompisar råkade vi stråla samman på en fest när detta var ganska färskt och jag gick helt enkelt fram och pratade med henne.
Jag sa givetvis inte vad jag visste, men med det i bakhuvudet valde jag ändå orden med omsorg. Hon visste ju att jag visste att hon visste (oj, nu blev det rörigt) att vi varit ihop innan dom träffades, så jag sa helt enkelt att jag tyckte det var så roligt att se dom tillsammans, att hennes kille såg lyckligare ut än jag nånsin sett honom och att dom verkade passa så bra ihop.
Hon sken upp och plötsligt berättade hon en massa om att hon funderat på vårt förhållande och sådär, och jag kunde lugna henne i alla hennes frågor. Vi skildes med en stor kram och har sen setts igen utan några hard feelings. Jag vet att de drömmar han hade för framtiden, dom har gått i uppfyllelse tillsammans med henne. Det var henne och ingen annan han skulle ha.
Detta är många år sen nu, och dom är tillsammans än, har hus och barn och ÄR verkligen rätt för varann.
Jag var inte ihop särskilt länge med den killen, men från hans sida var det det allvarligaste förhållandet han hade haft fram till dess, och det var väl det som grämde henne.
Men om du mår dåligt över din killes ex så tycker jag att du kan nämna det för honom. Om det inte är anklagande eller nåt så kanske det kan göra det bättre om du får lätta på trycket och höra honom säga hur han känner.
Men som sagt, försök leva i nuet, det som har varit är historia och om ni har det bra och du inte har anledning att tro att han går och tänker på henne längre så finns det ingen anledning att oroa sig.