Korkat av honom att dra upp sitt ex, verkligen omoget att "skryta" om det. Nu vet jag inte hur gamla ni är, men min kille var likadan när vi träffades, då var han lite över 20 och jag var 19. Det sved verkligen och jag kunde se rött vid blotta tanken på den tjej han varit med längre, i flera år, speciellt när han tyckte att vår ettårsdag inte var nåt särskilt att fira, för "ett år är väl inte så länge..."
Han var själv väldigt svartsjuk också, pga att han blivit rejält bränd. Jag fick sota för vad andra tjejer gjort mot honom, och han blev stensur om jag så mycket som sa hej åt ett ex, eller en gammal klasskompis, på stan.
Jag tror faktiskt att i många fall är det en mognadsfråga som någon här tidigare skrev. Plus att det handlar om vad man själv bär med sig, och det självförtroende man har, eller inte har... När man känner sig trygg med sig själv och med varann behöver man varken hävda sig eller oroa sig.
Jag kan säga såhär, hade vårt förhållande fortsatt som det var i början, då hade vi inte varit ihop i dag. Jag höll på att kvävas av hans svartsjuka och kontrollbegär. Det vi gjorde var att börja prata om det och vi kom fram till att ingen av oss kunde ändra på att vi haft andra innan vi träffades, och om vi inte hade haft det så skulle vi kanske inte ha vetat att vi var så rätt för varann.
Och om det nu skulle vara så att han hellre vill vara med sitt ex, eller nån annan, så vill jag ju inte att han gick och önskade det i det tysta och stannade med mig för att vara snäll, då vill jag hellre veta, för då är det ju inte mig han ska vara med.
I dag skulle jag nästan vilja träffa hans ex, bara för att visa att han fick det bra och att han kunde få nåt bättre än hon
Men, konkret, tycker jag att du ska prata med din kille. Tala om för honom att det han har sagt gör dig ledsen. Och fråga hur han skulle se på det om du gjorde samma sak mot honom. Vill han veta hur dina killar har varit? Vill han bli jämförd med andra?