John D skrev 2011-03-30 10:33:32 följande:
Jag sa ju det TS, att ens våga fråga lite försiktigt när det gäller sjukskrivna är stort tabu i Sverige. :)
Allt TS gjorde var att fråga. TS har inte påstått något eller anklagat någon, utan ställde bara en fråga.
Och se på reaktionen! Sextio inlägg som rabiat försvarar alla sjukskrivna som om dom vore ifrågasatta.
TS börjar till och med sitt inlägg med frågan "Har jag fel?" och ändå tas det av vissa som en personlig attack attack på varenda sjukskriven i hela Sverige.
Hela debatten med sjukskrivna och sjukpensionärer är omöjlig att ens försöka sig på i Sverige, man blir omedelbart stämplad som någon som jagar sjuka med blåslampa, oavsett hur snällt och försiktigt man försöker lägga fram sina funderingar. Det blir aldrig någon diskussion, bara rabiata försvarstal och anklagelser hit och dit.
Väldigt synd, eftersom jag anser att hela sjukförsäkringssystemet verkligen skulle kunna förbättras, men eftersom det är omöjligt att få till en debatt eller diskussion utan att det blir folkstorm så lär det nog dröja innan någon vågar ta tag i det.
Eh, anledningen till att de flesta i tråden reagerar beror ju på att ts inte ens vet vad personen ifråga har för sjukdom enligt sjukvården.