Inlägg från: Anonym (p) |Visa alla inlägg
  • Anonym (p)

Har jag fel?(frisk sjukpensionär)

Jag undrar som flera andra varför personen är förtidspensionerad. Vad har den fått för diagnos?

• Anonym (p)
    Anonym skrev 2011-03-30 01:33:10 följande:
    Trodde i min enfald att fler skulle reagera på den här sjuka som jag gjort men inser ju annat nu.
    Finns ingenting som kan täckas in som sjuk vad gäller den här människan, hela kroppen och hela själen funkar fullt ut varje dag! Hårt kroppsligt arbete och "kundkontakter" och socialt liv med hundutställningar och RUBBET!
    Ändå blir den här tråden ifrågasatt.

Sjukt!
    Du vet alltså inte vad personen har fått för diagnos?
  • Anonym (p)

Hehe, älskar att TS inte ens kan stå för att hen inte vet vad personen ifråga har för diagnos. Mycket underhållande.

• Anonym (p)
    Anonym (lakdj) skrev 2011-03-30 09:43:30 följande:
    Men TS, vet du  varför din bekant är sjukpensionär? Det kan ju bero på något som inte är fysiskt, har du aldrig tänkt på det? Kan bero på något som inte syns utåt. Ta reda på varför innan du ifrågasätter!
    TS vet inte vad personen har fått för diagnos men är ändå övertygad om att personen är helt frisk.
  • Anonym (p)
    John D skrev 2011-03-30 10:33:32 följande:
    Jag sa ju det TS, att ens våga fråga lite försiktigt när det gäller sjukskrivna är stort tabu i Sverige. :)

Allt TS gjorde var att fråga. TS har inte påstått något eller anklagat någon, utan ställde bara en fråga.
    Och se på reaktionen! Sextio inlägg som rabiat försvarar alla sjukskrivna som om dom vore ifrågasatta.
    TS börjar till och med sitt inlägg med frågan "Har jag fel?" och ändå tas det av vissa som en personlig attack attack på varenda sjukskriven i hela Sverige.
    Hela debatten med sjukskrivna och sjukpensionärer är omöjlig att ens försöka sig på i Sverige, man blir omedelbart stämplad som någon som jagar sjuka med blåslampa, oavsett hur snällt och försiktigt man försöker lägga fram sina funderingar. Det blir aldrig någon diskussion, bara rabiata försvarstal och anklagelser hit och dit.
    Väldigt synd, eftersom jag anser att hela sjukförsäkringssystemet verkligen skulle kunna förbättras, men eftersom det är omöjligt att få till en debatt eller diskussion utan att det blir folkstorm så lär det nog dröja innan någon vågar ta tag i det.
    Eh, anledningen till att de flesta i tråden reagerar beror ju på att ts inte ens vet vad personen ifråga har för sjukdom enligt sjukvården.
  • Anonym (p)
    John D skrev 2011-03-30 10:43:16 följande:
    Vad spelar det för roll?
    TS frågar om det är fel av henne att tycka det är konstigt att en till synes fullt frisk person är sjukskriven.
    Varför då inte lite vänligt upplysa TS om att många sjukdomar inte syns utåt, och personen kan mycket väl vara legitimt sjukskriven trots att den förefaller vara fullt frisk.

Jag tycker TS ställer en fullt rimlig fråga. En person förefaller fullt frisk och verkar ha hur mycket energi och ork som helst, men är ändå sjukskriven. Är det verkligen så konstigt att det väcker frågor? Varför är det så fruktansvärt att lite försiktigt ifrågasätta det?

Jag betalar mer än gärna skatt och avgifter för att hjälpa dom som behöver hjälp, det tycker jag är en självklarhet i varje modernt samhälle! Men jag förbehåller mig rätten att åtminstone få ifrågasätta vad pengarna används till. Får jag bara ett rimligt svar så är jag nöjd, men rätten att ställa frågan, den vägrar jag att kompromissa med!
    För att kunna svara på TS fråga om det är konstigt så skulle iallafall jag behöva veta vad det är för fel på personen. Om personen är sjukskriven för att den har ryggproblem, ja då är det konstigt. Om personen är sjukskriven pga psykiska problem, nej då är det inte så konstigt. Ungefär detta har folk också förmedlat men det har inte TS inte velat ta till sig och eftersom ingen vet exakt vad för sjukdom det handlar om är det inte så konstigt att mer precisa svar uteblir.
Svar på tråden Har jag fel?(frisk sjukpensionär)