Anonym skrev 2011-03-30 02:49:47 följande:
Vilka fysiska OCH psykiska diagnoser anser DU vara okej att som människan i min ts kunna arbeta med som hon gör hemmavid/ privat men ändå vara sjukpensionär?
Du och fler med dig i tråden undviker konsekvent att svara på och redogöra för detta?
Jag har i min ts redogjort tämligen klart+ övertydligt för varför man inte ska vara sjukpensionär när man klarar av allt både fysiskt OCH psykiskt som människan i min ts gör.
Nu är det ER tur, ni som går i taket över människan i min ts att hon ifrågasätts av mig för sin sjukpension, att redogöra för varför hon ska anses som sjuk för.
JAG har klart och tydligt redogjort för varför jag INTE anser att hon är sjuk.
Kanske behöver komplettera med att människan i min ts var strax innan 40 fyllda innan hon blev så sjuk att hon klarade av alla dessa sysslor som jag skrivit om att hon klarar av efter att hon blev sjukpensionär. Nu är hon snart 60 år och arbetar fortfarande på med sina sysslor hemmavid.
Det finns ett flertal diagnoser som jag kan komma på som mycket väl skulle kunna motivera sjukersättning utifrån den lilla information du gett, främst psykiska. Vet du något om hennes sjukdomshistoria eller inte?
Och vem "går i taket" mer än du?