Inlägg från: Lady without tattoo |Visa alla inlägg
  • Lady without tattoo

Har jag fel?(frisk sjukpensionär)

Anonym skrev 2011-03-30 00:48:21 följande:
    Det här gäller en person jag känner så därför vill jag vara anonym.

Har jag fel om jag reagerar kraftigt på hur frisk en sjukpensionär jag känner verkar vara? Den har sjukpension men orkar både fysiskt och psykiskt föda upp flera flera valpkullar varje år och sköta om tre hästar och åka bil landet runt och sitta på nätet och vara dagligt aktiv på olika hemsidor och ständigt uppdatera sin egen hemsida och pust! Ni som har 1 hund vet hur jobbigt bara det kan vara- man går ut minst 3 gånger varje dag och man klipper klor och man utfodrar och man aktiverar hunden.
    Den här sjuka människan har först flera vuxna hundar(tror det är 15 stycken)och flera valpkullar om året. Och tre hästar.
    Och sköter en egen gård med vedeldning och gräsklippning och snöskottning och allt som ingår på en egen gård.
    Fixar med veterinärintyg på varje valpkull och ordnar med andra papper och säljer tillbehör till hundar osv.
    Som sjuk alltså?
    Vad skall en sjukpensionär göra? Sitta i en gungstol dricka te och titta på rapport o lyssna på radio.
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo

Kan jag få exempel på hur länge en sjukpensionär få sitta vid sin daor och fix amed sin hemsida? Och får jag ha kvar min hund?Gråter

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo

Vad mycket en del tror sig veta utan att ha alla fakta.

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Mandel skrev 2011-03-30 08:43:45 följande:
    Det är inte människor med en hund och en hemsida som TS ifrågasätter utan som den TS känner som verkar driva ett mindre företag och jobbar mer både psykiskt och fysiskt än en fullt frisk arbetsför person.
    vara dagligt aktiv på olika hemsidor och ständigt uppdatera sin egen hemsida och pust! 
    Detta citerar jag från trådstarten
    Vad betyder detta  jag skrivit med fetstil då?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo

Idag vid en hel sjukpension (tillsvidare sjukersättning) har man rätt att arbeta/studera (ej högskola/komvux) 5 timmar i veckan med lön eller ideellt.

De nya reglerna säger att man (som hel sjukpensionär) får studera, arbeta ideellt i princip hur mycket som helst samt arbeta med lön upp till 42800:- om året utan att sjukersättningen minskar.
    http://politik.ifokus.se/discussions/4d7155bdb9cb462221067dca-nya-regler-for-sjukpensionarer

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Mandel skrev 2011-03-30 16:20:49 följande:
    I kombination med ett stall och hunduppföding så är det kanske mer än vad en sjuk person borde orka/hinna med. Det hinner knappt en fullt frisk person med om man ska jobba heltid.
    Man kan ju inte ta lösa meningar ur ett sammanhang och sätta större värde på dem än vad de har när de ingår i en helhet
    "Kanske" varför skriver du kanske? Är du inte säker?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Anonym skrev 2011-03-30 18:04:22 följande:
    Det klart att du ska våga leva, det beror väl på varför du är sjukskriven.
    Tyvärr resonerar inte alla så,synd.
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    elink skrev 2011-03-30 19:49:40 följande:
    öh..... ja..... hon behöver väl vara sjukpensionär för att orka med allt det där. för det orkar man inte med samtidigt som ett heltidsjobb!
    Varför så spydig?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    elink skrev 2011-03-30 20:21:23 följande:
    tja.... det är ju sanningen. den här personen kanske borde ha ett jobb istället för alla fritidssysselsättningar. jag förstår nämligen att man inte orkar jobba med så mycket att göra. men sjukförsäkringen är inte till för att att jag ska ha ork med mina fritidssysselsättningar. om personen i fråga hade ett jobb och kanske fokuserade på EN hund eller så så skulle den kanske orka?

jag har stött på endel av den sorten. som orkar hur mycket som hellst när de får välja själva men när det kommer till måsten... ja då är de sååååå sjuka!

så ursäkta om jag är spydig. men jag har med egna ögon sett och träffat endel av de där som är orsaken till den idag försämrade sjukföräkrningen.....
    Jaså?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    elink skrev 2011-03-30 20:32:14 följande:
    öh? ja?

träffad?
    Nej varför tror du det direkt?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Fru U skrev 2011-03-30 20:32:48 följande:
    Hur länge är du sen hemma om jag får vara så fräck att fråga? Och hur får du ihop ekonomin under den tiden?
    Vad har det med trådstarten att göra på vad sätt ekonomin går ihop?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    elink skrev 2011-03-30 20:48:55 följande:
    du reagerar på ett sånt sätt, som en igelkott
    Känner du andra genom dig själv?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
Svar på tråden Har jag fel?(frisk sjukpensionär)