Har jag fel?(frisk sjukpensionär)
Anonym skrev 2011-03-30 03:17:32 följande:
Och då klarar man alltså av att sköta 18 djur+ flera valpkullar varje år och försäljning av valpar och affärsverksamhet där man även säljer tillbehör till valpar(koppel, foder mm) och vuxna hundar och man fixar att åka på hundutställningar och man har även återkommande "kundkontakter" vad gäller inte bara allt kring hundaffärer utan även som jag också skrev om tex bilar och annat?Man klarar också av återkommande vetbesök och man fixar kloklippning på hundar och pälsvård(detta gäller pälskrävande raser)och man fixar kontakter regelbundet med andra hundsäljare och leverantörer av foder med mera osv?
Detta är ju faktiskt en egen verksamhet? Ett eget företag? Men då med sjukpension i botten/ grunden?
Ja där ser man!
Vet inte var inkomstgränsen är för att få ha en fritidssysselsättning som drar in pengar innan du måste skatta för det och vart gränsen för hur mycket man får tjäna innan ens ersättning påverkas är jag också osäker på.
Driver hon butik borde hon definitivt ha ett registrerat företag, annars är det skattefusk.