Inlägg från: Anonym (märkligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (märkligt)

Har jag fel?(frisk sjukpensionär)

Anonym (lakdj) skrev 2011-03-30 09:43:30 följande:
    Men TS, vet du  varför din bekant är sjukpensionär? Det kan ju bero på något som inte är fysiskt, har du aldrig tänkt på det? Kan bero på något som inte syns utåt. Ta reda på varför innan du ifrågasätter!

Men att klara av tre hästar och att föda upp flera valpkullar och sälja dem visar på att personen klarar väldigt mycket både psykiskt och fysiskt. Uppenbarligen finns där förmåga att interagera socialt med okända människor, att planera och genomföra enligt planen m.m.

Det TS beskriver motsvarar en funktionsnivå som ligger i klass med en hel del arbeten som finns på arbetsmarknaden. Varför då vara sjukpensionär?

• Anonym (märkligt)
    Anonym (FK handläggare) skrev 2011-03-30 21:48:23 följande:
    Jag jobbar som sjukpenninghandläggare på FK så jag kan ha en liten annan syn på detta än de som jobbar med SA (sjukersättning), Men jag tycker faktiskt att det verkar som om den här personer har viss eller hel arbetsförmåga. Om hon nu kan jobba med sina hästar och sina hundar så kanske hon även kan jobba på hunddagis eller i ett stall eller med något annat liknande arbete.

Om jag förstått dig rätt så har den här personen en wiplashskada, är det något mer hon har SA för?
    Vet du exakt vad hon har SA för? Det KAN vara så att det är flera diagnoser som tillsammans medför att arbetsförmågan är nedsatt (även fast det faktiskt inte verkar så när man tittar på din beskriving av vad hon gör).
    Har hon hel SA? Annars har hon ju rätt att "jobba" på resterande del och det kan ju faktiskt hända att hon har 50% SA och eget företag på 50%,

Jag tycker att du ska anmäla detta om du tror att hon "fuskar".
  • Anonym (märkligt)

TS, ta och anmäl tycker jag. Allt du skriver skvallrar om tillräckligt hög arbetsförmåga för att kunna jobba.  

Svar på tråden Har jag fel?(frisk sjukpensionär)