• Smultronblomma

Du som var smal innan graviditeten, hur länge tog det innan gravidmagen försvann?

Två veckor efter förlossningen och det ser fortfarande ut som om jag är i vecka 25. Hur länge tog det för er att få bort gravidmagen? Levde ni som vanligt eller fick ni "jobba" för att få bort den?

• Svar på tråden Du som var smal innan graviditeten, hur länge tog det innan gravidmagen försvann?
  • Flickan och kråkan

Efter första försvann den mer eller mindre med förlossningen. Efter andra barnet så tog det nog ett par 3 månader. Jag har inte jobbat medvetet på något vis. Rört mig mycket ute med barnen och sedan använder vi inte vagn utan har burit så det kanske har hjälpt till också .

• Smulan 89

Jag levde som vanligt och den försann helt någon dag efter förlossningen. Hade en mindre gravidmage dirket efter förlossningen.

• Smulan 89
    Smulan 89 skrev 2011-03-30 11:16:26 följande:
    Jag levde som vanligt och den försann helt någon dag efter förlossningen. Hade en mindre gravidmage dirket efter förlossningen.
    Som vanligt innebär för mig att jag sitter stilla större delen av dagen. Vår son var sjuk ifrån början, så vi blev stillasittande i 1,5 månader efter förlossningen. Man hade ingen lust att göra något.
  • TiaDalma

Magen försvann med förlossningen så jag behövde inte göra någonting. Nu 2 år senare har jag däremot ätit upp mig och fått en liten tjockis mage.

• Tullemi

Fick barn relativt tätt, plus att jag är lite äldre (37) så magen försvann med träning och bra mat. Annars hade jag nog vägt 5-6 kg mer nu - och haft en hängbuk. Är man ung så hjälper nog naturen till lite mer

Milea 080217 Lucas 100202
  • BlommyNess12

Typ ett år.. Men att det hjälper att vara ung stämmer inte, jag var 18 och min son fyller tre i år och jag har fortfarande hängbuk och bristningar och hängtuttar.. Tror det mer har med elasticiteten i huden och sånt att göra

• vittra

Efter någon vecka, både med första och andra barnet. Med andra barnet vägde jag en månad efter förlossningen mindre än innan graviditeten. Var helt stillasittande hemma och "jobbade" inte bort något... Dock gick jag upp några kilon sen under amningen med första barnet, och med andra så har jag nog också lagt på mig ett par kilon igen under amningen åtminstone nu på slutet (andra är 7 månader). Blir så fruktansvärt hungrig när jag ammar och äter som en häst!

• Monna

Hahah, vikten försvann efter 12 veckor ungefär och nu ligger jag på -8 kilo mot normalt. Men magen? Nehejdå, den buktar fortfarande en aning 3 år senare. Hade ingen supertvättbräda före graviditeten men har alltid varit smal, och nu ser den väl ut som innan fast med något lösare hud om jag suger in den. Tuttarna hänger som urlakade taxöron med några små kulor längst ner i botten... Tyvärr har jag bara börjat gilla läget. Det syns på de allra flesta att man faktiskt varit gravid och fött barn....

(Grattis till signaturen 09Lias förresten. Vilken jävla superbabe du verkar vara! Grymt snygg figur.)

Svar på tråden Du som var smal innan graviditeten, hur länge tog det innan gravidmagen försvann?