• Anonym (Vad gör man?)

Bryt ihop och kom igen eller bryta ihop och gå vidare som ensamstående?

Står inför ett stort val just nu och behöver lite råd och stöttning i det hela..
    Hur skulle DU ha gjort?

För att sammanfatta det hela lite kort:

Jag står inför valet och kvalet att lämna en 10år lång relation, vi är sambos sedan 4år, har ett barn i himlen, ett på jorden och ett i magen.

För 5år sedan var min sambo otrogen, det tog lång, lång tid men vi kom vidare ur det hela (inga påhoppningar nu tack om att jag skulle lämnat redan då, jag var inte alltid en ängel själv ) men detta var droppen som fick allt att brista en första gång och alla kort kom ut på bordet men vi kom vidare igenom det hela och valde att fortsätta vår relation tillsammans genom att börja om på nytt.
    Vi har båda varit svin i vår relation, den största skillnaden var att när jag var otrogen var vi 15år  och 19år och vi hade nyss inlett ett förhållande. När min sambo var det, var vi nyblivna sambos och hade precis förlorat ett barn och var 21 och 25år, att vara otrogen är alltid fel men jag tycker ändå att det är lite skillnad på dessa gånger.

Det har som sagt tagit mig bra många år att komma vidare efter detta.
    Häromdan skulle jag låna min sambos dator då min inte riktigt vill fungera som den ska, upptäcker då att i helgen när jag och barnet sovit borta hos bekanta och sambon som var ensam hemma hade fest, när jag klickar upp en internet ruta att sambon glömt stänga ned den sida h*n senast var in på.
    Denna sida visar sig var Viktoria Milan där h*n på natten efter festen registrerat sig.
    För er som inte vet så är det en site där man rent ut sagt söker efter andra personer som lever i en relation men som vill ha en affär. Man letar alltså efter folk att vara otrogen med!

Helvete bryter givetvis ut när jag konfronterar sambon, h*n säger att det bara var en grej att h*n var nyfiken och att h*n aldrig ens klickade på bekräftelse mailet utan valde att direkt morgonen efter maila och säga till viktoria milan att genast ta bort h*ns registrerade konto.
    Sambon säger själv att h*n inte var så full den kvällen och borde då varit vid sina sinnes fulla bruk när h*n gick in på den sidan, skrev in sitt namn och planerade just då för att hitta någon att vara otrogen med.
    Säger nu att h*n kommit på hur pass mycket h*n älskar mig och våra barn och skulle, aldrig, aldrig, aldrig kunna vara otrogen...

Med tanke på vår bakgrund vet jag inte vad jag ska tro, vad jag ska göra...
    Att ens komma på tanken att skriva in sig på den där jävla sidan, även om det inte ledde till något ytterligare så fanns ändå tankarna där och nu vet jag inte om jag ska återigen försöka glömma och förlåta eller om det är dags att lämna denna relationen för gott...
    Men hur gör man det?
    Hur tar man stegat att lämna den enda personen man någonsin älskat (på det sätter man älskar i en parrelation), har ett helt liv och en familj ihop och inget hellre vill än att det bara ska fungera...

Jag vet varken ut eller in just nu och håller på bryter ihop totalt..
    Frågan är bara ska man bryta ihop och komma igen eller bryta ihop och gå vidare....

• Svar på tråden Bryt ihop och kom igen eller bryta ihop och gå vidare som ensamstående?
  • Anonym (boo)

Bara du kan svara på den frågan egentligen, men jag tycker du ska gå vidare. Din sambo verkar ta dig för givet. Med er bakgrund är det ännu viktigare att respektera varandra i sådana situationer som den som uppstått och det verkar inte som den respekten finns där tycker jag...Lycka till hur du än väljer att göra!

• Lbem

Hur har det gått för dig??
    Jag tror du blir starkare som person av att gå vidare -ensam-
    med barnen, men det är bara du sj som kan känna efter 

Svar på tråden Bryt ihop och kom igen eller bryta ihop och gå vidare som ensamstående?