• 1990amanda

Öroninflammation och dagis?

Har en son på ett år som fått öron inflammation och en sprucken trumhinna, pga den sprukna trumm hinnan så gör de inte lika ont längre sa doktorn. Han är pigg, leker här hemma, han går på pencillin...

Men ska han vara hemma nu dem 10dagarna han går på penciliin eller kan han vara på dagis!

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Öroninflammation och dagis?
  • Loppan77

Är barnet friskt dvs feberfritt utan febernedsättande i kroppen samt ej har ont och mår bra kan väl barnet gå tillbaka till förskolan inom några dagar. Vet att vissa förskolor nekar att ge penicillin i förskolan ifall barnet ska ha fler doser än morgon/kväll men det borde du kunna få svar på av personalen i fall det är aktuellt.

Min son hade öroninflammation förra veckan men var feberfri redan på fredagen och i helgen har han varit som vanligt igen så nu i måndags var han tillbaka i förskolan och det har funkat utan problem.

• 1990amanda
    Loppan77 skrev 2011-03-30 16:44:32 följande:
    Är barnet friskt dvs feberfritt utan febernedsättande i kroppen samt ej har ont och mår bra kan väl barnet gå tillbaka till förskolan inom några dagar. Vet att vissa förskolor nekar att ge penicillin i förskolan ifall barnet ska ha fler doser än morgon/kväll men det borde du kunna få svar på av personalen i fall det är aktuellt.

Min son hade öroninflammation förra veckan men var feberfri redan på fredagen och i helgen har han varit som vanligt igen så nu i måndags var han tillbaka i förskolan och det har funkat utan problem.
    Okej, ja, jag ska höra med dagis personalen ! =)
Svar på tråden Öroninflammation och dagis?