Tips på Fantasy böcker?
Är så sugen på att läsa lite fantasy, mer om troll och häxor än vampyrer.. Tipas någon?
Är så sugen på att läsa lite fantasy, mer om troll och häxor än vampyrer.. Tipas någon?
Silverdolken, är en av de bästa fantasyböckerna som jag har läst, jag hela serien är superbra.
Listar mina favoriter:
Sagan om Ringen
Belgarion
Sanningens svärd
Raymond Feists serier som hör i hop och börjar med Kriget om Rämnan
Silverdolken (men en varning om du läser den på svenska - det verkar inte som om förlaget tänker översätta de sista böckerna i serien)
Håller med #1, Deverry-serien är underbar. Skriven av Katharine Kerr. 15 böcker varav de 3 sista inte kommer ut på svenska, men de är lätta att läsa på engelska.
Vill du hellre läsa enstaka böcker så är Neil Gaiman väldigt bra, Neverwhere, Stjärnstoft och Amerikanska gudar är bäst.
Samma Katharine Kerrs böcker är de bästa jag läst. (Äger 200 fantasyböcker själv).
12 böcker är utgivna på svenska, engelska fungerar bra också.
Enda som kan vara lite mindre roligt med dem, är väl om man har dåligt namnminne. ^^
Underbaraste böcker jag läst. Inga troll dock... tyvärr. ;)
Sant Robin Hobbs serie om Fjärrskådarna var en serie jag verkligen drunknade i också.
Gillade även Tad Williams tolv böcker i Minne, Sorg och Törne, som de heter på svenska.
Hej
Har inget att komma med men jag vill gärna spara alla boktips så jag gör så här. Hoppas ni inte misstycker!