• BjörnFar

Storhandla?

Hej alla,

Nu ska jag snart bli pappa och funderar detta kring blöjor, jag har någorlunda koll vilka jag ska ha men detta med att handla blöjor verkar jobbigt.

Hur gör ni andra? Köper ni en massa storpack eller springer ni var och varannan dag till affären? Det är ju ganska skrymmande, hur får ni plats?

Tack å hej

BjörnFar 

• Svar på tråden Storhandla?
  • cicci85

Hmm, så mycket plats tar ju inte blöjor Brukar köpa 1-3 paket när jag handlar. Använder papamers active fit som är jättesmå paket. Ett paket räcker väl en vecka typ så man behöver ju verkligen inte köpa blöjor var och varannan dag

• Kanskedinsyrra

Öh, aldrig slagit mig att detta skulle vara jobbigt.., men men.
    Vi köper ett paket å så köper vi nästa paket nästa gång vi handlar. nu är ju vår så stor att vi även har upp å gå men det köper vi bara någon gång ibland. D löser sig. ta hand om den lilla

• Lindreas

Äsch, det är inte jobbigt. Vi köper ett paket i taget och det räcker ju nästan två veckor. Ibland har de erbjudande att köpa fler paket så då gör vi det.

• Alexi

Då första storlekarna är ganska små förpackningar, vilket dock är tur för har man ett relativt snabbväxande barn så byter man storlek ganska ofta. Då ska man akta sig för att köpa hem för mycket. Därefter är blöjpaketen så pass stora att de räcker ett tag. Så vi köper ett paket då och då bara till vår tvååring, kanske 1-2 i månaden?
    Vi förvarar blöjpaketet i skåpet under skötbordet och har en liten låda på skötbordet där vi har kanske 20 i taget. Inte så komplicerat alltså.

• kixan

Vi använder inte blöjor. Problemet löst. Cool

A -03, F -05, V -10
  • Lindreas

Förresten, det är ingen idé att köpa för mycket, ungar växer snabbt som sjutton och en sort som passat första månaden kanske inte alls passar nästa.

• t0va

Vi köper 60 pack och har på lilla toaletten som vi gjort om till skötrum. När sonen var nyfödd så köpte min morsa 2 kartonger, totalt 370st blöjor, det var aningen svårare att förvara så då åkte det ner till källaren. Han växte fortare än blöjorna gick åt och än har jag inte fått tummen ur att sälja det. 

• cicci85
    Lindreas skrev 2011-03-30 20:50:02 följande:
    Förresten, det är ingen idé att köpa för mycket, ungar växer snabbt som sjutton och en sort som passat första månaden kanske inte alls passar nästa.
    Eller bara första veckan! Vi hade bara 3-5 kg blöjor hemma när lillen föddes. Men han vägde 5 kg när han föddes och ökade fort fort i vikt
  • BjörnFar

ok bra tips tack att inte köpa för mycket blöjor åt gången!

Svar på tråden Storhandla?