• Franka

Menskoppen glider ner i slutet på dagen?

Har en mooncup (största storleken) och har använt den två mensomgångar. Är helnöjd med själva principen. Jag tycker jag har fått in snitsen med att sätta in den och tycker att den sitter fast när jag drar i den. Läcker inget alls. Men den glider ner i slutet av dagen så den nästan sticker ut och då skaver det lite. Fick barn (vaginal förlossning) för några månader sedan och håller på med knipövningar. Kan det vara så att jag inte klarar att hålla kvar den? Men jag trodde den satt fast med vakum, typ.

Vad säger ni menskoppskunniga?! Någon som vet vad det beror på och vad jag gör åt det?

• Svar på tråden Menskoppen glider ner i slutet på dagen?
  • Anonym (åker in)

Jag har tvärtom problemet, koppen åker in i kroppen, ibland är det riktigt svårt att få ut den igen. dessutom läcker den oftast, men det borde bero på att jag inte får den att fastna eftersom den åker IN?!
    Varför åker den in? Jag snurrar och drar och har vakum, den är utvecklad, men ändå sitter den inte kvar.

• Insatt

Jag skulle tro att det beror på bäckenbottenmuskulaturen. Du har inte testat att tömma den mitt på dagen och sätta in den igen? Då kanske den inte hinner glida ner menar jag. Annars tror jag att menskopp är bra för musklerna, att de har nått att knipa om menar jag. Fast jag kan ju ha fel.

Svar på tråden Menskoppen glider ner i slutet på dagen?