Inlägg från: VardagsKvitter |Visa alla inlägg
  • VardagsKvitter

    Vi som fick bebis dec 2010 / jan 2011 i Malmö - Västra Innerstaden

    Ska bli kul att ses på torsdag!
    Hoppas Loke håller sig på gott humör, han har inte varit altför bra på det den senaste veckan ;) 


  • VardagsKvitter
    Leia810 skrev 2011-04-26 13:33:06 följande:
    Hej!
    Jag kan tyvärr inte komma på torsdag, ska till BVC. Är gärna med nästa gång! ha det så trevligt!!!
    Ingen fara, du får gärna följa med nästa gång :)
  • VardagsKvitter
    Izabella10 skrev 2011-04-28 11:14:56 följande:
    Min mobil är död och jag får inte igång den x(
    Men jag kommer vara framme på värnhem 12.47 om bussarna går som dom ska =)
    Så blir jag försenad är det inte mitt fel :p 
    vi väntar in varandra!
  • VardagsKvitter
    MFJG skrev 2011-04-28 15:24:37 följande:
    Hur gick de med Loke, blev det liggamning?;)
    Hoho, ja,han fick en liten slurk sittandes men skulle han mest snacka med bröstet ;) Han fick resten liggandes, jag gav mig ;)
  • VardagsKvitter

    Jag ska dock försöka bli bättre på att vänta ut honom, det är inte så hållbart att bara ligga och amma


  • VardagsKvitter
    MFJG skrev 2011-04-28 16:51:08 följande:
    Kan ju vara skönt att kunna sitta också..en kombo liksom! :) Jag trivs också bäst med att liggamma..du får köra halva halva ;)  
    ja, man blir så himla låst när han vägrar sittamma.
  • VardagsKvitter
    MFJG skrev 2011-04-28 17:37:58 följande:
    Ja. Men vad gör man inte för sina små ögonstenar =) Amningen är för övrigt en vetenskap. Jag förstår honom. Hur mysigt som helst att liggamma ju! =)
    Absolut! Jag tycker det är sjukt mysigt jag med ;)
    Är själv jätteglad för att jag kunnat amma så här länge och att det funkar så bra
  • VardagsKvitter

    Dags för en riktig prövning! 
    Idag ska jag, Loke och svärmor till Trelleborg för att se Martin (min man) springa Sydkustloppet. Med andra ord, flera bussresor, bilresor och nya platser.

    Jag har dessutom bytt till sittdelen på vagnen och hoppas att detta kan hjälpa till lite och att det blir lite roligare att åka vagn då.

    Håll tummarna för oss att han inte skriker sig genom hela resan ;) 


  • VardagsKvitter
    Izabella10 skrev 2011-04-30 12:51:53 följande:
    *håller tummarna!*
    Men du vet att han inte får ha sittdelen förens han kan sitta helt själv?!
    Hans rygg kan bli helt förstörd då.
    Det är en sådan ergonomisk som vi har, den kan de tydligen sitta/ligga i utan att de kan sitta helt själv som jag har förstått det. 
  • VardagsKvitter

    Det gick förresten rätt bra, inga större fadäser så nu är jag modig igen och vågar mig ut mer ;)


  • VardagsKvitter
    MFJG skrev 2011-04-30 21:29:05 följande:
    Skönt att det gick bra idag..
    hur var det? du hade sittdel du med? eller din kille är helt stadig? mest så jag inte gör fel, blev lite nojjig
  • VardagsKvitter
    Izabella10 skrev 2011-05-02 16:55:55 följande:
    Hej hej.
    Har inte varit här på ett tag nu märker jag^^

    Vi hade dop för Lillan igår så vi hade väldigt mycket att göra både i lördags och igår^^

    Jag har som sagt ingen aning om det här med när dom ska ha sitt delen och sånt (än).
    Vi fick höra av BVC att hon absolut inte får ha sittdelen förens hon kan sitta helt själv.
    Men det är kanske olika för olika vagnar och lägen?
    ja, det verkar vara så, fast jag blev också osäker. har satt i sittdelen men har den i sovläge så han ligger ner, för säkerhetsskull tills jag får snackat med bvc :)
Svar på tråden Vi som fick bebis dec 2010 / jan 2011 i Malmö - Västra Innerstaden