• Anonym

Kär i min terapeut!! :(

Det låter inte alls bra tycker jag och skulle den här personen förstå det så skulle denne förmodligen rekommendera att du byter till en annan. Du bör kanske tala om det för denne så att hon/han får avgöra vad som är korrekt att göra. För mig som utomstående låter det som ett klassikst exempel att man blir kär i sin terapeut.

• Anonym

Jag skulle rekommendera att du byter terapeut. Det är jättevanligt att bli förälskad i sin terapeut/läkare/psykolog. Ibland tror man också att kärleken är besvarad, för att h*n "tittar på en på ett speciellt sätt" etc men så är det förstås inte, för terapeuten är man jobb och h*n tittar likadant på alla. H'n är speciell för dig, men inte du för h*n, det är den krassa sanningen.

• Anonym

Det är jättevanligt att patienter blir kära i sina läkare/terapeuter/handledare.
    Din terapeut har pluggat jättelänge och kämpat för att göra en karriär. Tror du verkligen att han/hon skulle offra sitt goda rykte som terapeut (som personen kämpat för i så många år) bara för att få ligga? Det lär väl personen inte ha några problem att få till det annars ändå?

• Anonym

Jag förstår inte den här tråden. TS ber uttryckligen om hjälp, får en massa svar, gillar inte svaren och bara fortsätter älta?

TS, du borde inte ha anmält dig till terapi där du redan innan var förälskad i terapeuten. Där har du svaret. Nu bör du avsluta terapin och söka ny terapi på annat håll. 

Svar på tråden Kär i min terapeut!! :(