Inlägg från: Anonym (kära du) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kära du)

Kär i min terapeut!! :(

Självklart är detta en klassisk crush du har? Vadå bytt annars, du är ju till och med förblindad? Jag skäms lite över ditt resonemang, alltså jag tycker det låter väldigt pinsamt.

Det du måste förstå är att din terapeut inte är ett dugg intresserad av dig.

• Anonym (kära du)
    Anonym (1) skrev 2011-03-31 11:37:31 följande:
    Även om hon skulle vara det så får hon inte inleda något med TS.
    Nej, men ts tycks haka på spåret att "må bra" av att förvilla sig in i en absurd illusion istället för att se realistiskt på verkligheten och det är skrämmande.
  • Anonym (kära du)

Jag tror varesig du är kär eller förälskad, du använder orden underligt. Däremot fascinerad, styrkt, varm, hoppfull, mesmeriserad, ja vad som helst. Och DET är okej, det kan ju till och med vara positivt och inspirerande.

• Anonym (kära du)
    Modesty Blaise skrev 2011-03-31 11:53:24 följande:
    Du gör förstås som du vill och nu har du ju redan tagit upp det här. Jag är dock övertygad om att du skulle få en mycket större personlig vinst och förståelse för vad dina känslor står för om du placerar dem där de hör hemma, vilket jag tycker är i terapisituationen. Under en terapiprocess är det inte sällan så att klienten försöker "fly" från processen genom att förlägga den i något annat sammanhang där klienten är den som orkestrerar och dirigerar och gör sitt bästa för att få andra att tycka kring något specifikt problem. 

Dina innersta känslor är bland annat det här som du ger uttryck för här. Det bör du adresser i gruppen och syna ihop med terapeuterna.  
    Och det du skriver tycker jag låter märkligt, varför yttra något sådant i en gruppterapi, kan jag undra.
  • Anonym (kära du)
    Anonym (fel av mig) skrev 2011-03-31 12:04:16 följande:
    Ja... kanske skriver uderligt haha vet ej... men jag har helt enkelt könslor för henne och det känns absolut possitivt även om jag inte vill något med henne så att säga! Jag har mitt på det torra med förhållande och jag hade nog trillat av pinn om det hade visat sig att hon hade känslor för mig DÅ om något hade jag deffinitivt avslutat terapin!!  =)
    Ja, men då är det inte nödvändigtvis så att du är kär heller. Det kan vara som att hänföras eller ha en vilja att ha en viss person som förälder eller mentor i livet eller vad som helst som är annat än förälskelse.
  • Anonym (kära du)
    Anonym (1) skrev 2011-03-31 12:09:37 följande:
    JAg skulle faktiskt inte heller ta upp det i gruppterapi. Vad tjänar det till att andra tycker att man knäpp? Ursäkta ordvalet TS, men det är så de andra gruppmedlemmarna skulle uppfatta det.
    Ja, tycker det var ett mycket märkligt uttalande som utgår från att ts är knäpp. Att uppmana till handling som får andra till att tro det också är liksom inte det minsta snällt.
  • Anonym (kära du)
    Modesty Blaise skrev 2011-03-31 12:15:21 följande:
    Jag skulle se det som allvarligt slösande med tid att sitta och censurera sig på det viset. Då måste det vara bättre att välja egenterapi. Självfallet bör man ta upp saker som händer under tiden man går i terapi och det gäller förstås också sådant som TS skriver om här. 

TS: jag förstår givetvis att du inte går i terapi för att du blivit förälskad. Däremot begriper jag inte varför de känslor som du går omkring och bär på och funderar över inte skulle passa in eller var för inbillat farliga, känsliga eller konstiga för att tas upp.

Vad är det för gruppterapi du går i egentligen? 
    Men jösses. Vad har du för kompetens egentligen?
  • Anonym (kära du)
    Anonym (fel av mig) skrev 2011-03-31 12:34:52 följande:
    Eftersom vissa verkar veta bättre änandra i ämnet undrar jag så klart... Har jag gjort fel som råkat bli kär i henne? Hur kunde jag har unvikit detta trots att jag upptäckte min kälek för henne lååångt innan hon blev min terapeut?

Hur hade du gått tillväga?

Avslutat terapin?

Sagt till henne som det var?

tagit upp detta i gruppen?

Bara låtit det vara, behållt känslorna för sig sjäkv??
    Insett att det förmodligen inte är kär-kärlek utan inspiration, värme och hänförelse hon bidrar med. Dra nytta av det, inspireras, omsätta allt klokt som sägs i det egna livet. Behållt det för mig själv och gått vidare.
  • Anonym (kära du)
    Modesty Blaise skrev 2011-03-31 12:49:06 följande:
    Ingen annan i tråden har ombetts redovisa sin kompetens (eller eventuella kompetens). 

TS: hoppas att du får de svar och den dialog du hoppats på i tråden.  
    Ingen annan har heller uppmanat ts att eventuellt förstöra för sig själv inför folk heller.
Svar på tråden Kär i min terapeut!! :(