Inlägg från: Marionettdocka |Visa alla inlägg
  • Marionettdocka

Kär i min terapeut!! :(

Jag har varit kär i min teraput. Det var störande för min utveckling eftersom jag ägnade mer tid att försöka vara honom till lags istället för att utveckla mig själv (har borderline och osjälvständig personlighetsstörning).

Jag berättade det inte för honom men för nästa terapeut så personen kunde hjälpa mig så jag inte blir för beroende och fokuserar på fel saker.

Hade jag varit du hade jag ringt terapeuten och sagt som det var.

Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Marionettdocka

Tillägg: Jag går också i terapeutledd undervisning i grupp och aldrig i livet att jag skulle ta upp det där. Där ska man ta upp sådant som känns lagom för en själv att lämna ut.

• Marionettdocka
    Modesty Blaise skrev 2011-03-31 11:53:24 följande:
    Du gör förstås som du vill och nu har du ju redan tagit upp det här. Jag är dock övertygad om att du skulle få en mycket större personlig vinst och förståelse för vad dina känslor står för om du placerar dem där de hör hemma, vilket jag tycker är i terapisituationen. Under en terapiprocess är det inte sällan så att klienten försöker "fly" från processen genom att förlägga den i något annat sammanhang där klienten är den som orkestrerar och dirigerar och gör sitt bästa för att få andra att tycka kring något specifikt problem. 

Dina innersta känslor är bland annat det här som du ger uttryck för här. Det bör du adresser i gruppen och syna ihop med terapeuterna.  
    Många terapier i grupp ser inte alls ut som hämtade ur scener från Gökboet. :) Man vände inte in och ut på sitt innersta för en hel grupp människor. Har TS en annan enskild terapeut kan TS kanske ta upp det med denna om det inte känns bra att ta upp det med den h*n är förälskad i.
  • Marionettdocka
    Anonym (fel av mig) skrev 2011-03-31 12:55:28 följande:
    Nu har jag inte det du har.. och går inte heller i en -klient-terapeut tarapi

Men vist har det slagit mig att haffa bara henne och tala om hur jag känner men samitdigt hade man vågat det haha=??? Och mitt stör ju inte terapin heller!
    Ja, det hade du väl vågat :P Och är du helt säker på att förälskelsen inte stör? Fokuserar du helt på terapin och svävar aldrig bort i andra tankar? ;)
  • Marionettdocka
    Anonym (fel av mig) skrev 2011-03-31 13:05:39 följande:

Haha Gökboet var det ja...

Nä det känns helt klart som att detta inte är något jag kommer att ta upp inför hela gruppen... i den terapi jag går ingår en enskild kontakt som man kan prata lite mer personligt med saken är den att alla samtal spelas in för att kontakten sedan ska kunna få konsultation från dem andra i teamet dvs att HON kan se den inspelningen och kanske då inse att det är henne jag pratar om?!!

I DBT där jag går videofilmas allt också. Men du kanske kan fråga innan du säger något om du kan få berätta en sak utan att just detta vidarebefordras till de andra?

Fast är du helt säker på att det inte stör, att det inte är uttryck för ett bekräftelsebehov eller benägenhet att hänga upp dig på människor eller förälska dig i människor du inte kan få för att skydda dig själv etc, tja då kan du väl hålla det för dig själv. *tycka*
Svar på tråden Kär i min terapeut!! :(