Kär i min terapeut!! :(
Vet du... Jag har varit/är i precis samma situation som dig... Har gått länge i terapi (dock inte gruppterapi) och redan innan jag fick henne som terapeut så uppstod det pirrningar i kroppen bara att vara nära henne... Hon är kanske drygt 10 år äldre än mig också och vi är av samma kön.... Trodde jag var ensam om detta...
Jag som aldrig varit kär i någon kvinna utan haft ett stadigt förhållande med min nuvarande man i ganska många år. Har aldrig ens "tittat efter kvinnor på det sättet"... Jag blev helt skakad av denna upplevelse!!
Så blev hon min terapeut och känslorna blev starkare o starkare. Jag läste o läste om detta att det inte var ovanligt att man blev "Förälskad" i sn psykolog/läkare, men detta kändes ändå annorlunda.
I perioder har jag tänkt så mycket på henne mellan sessionerna att det var jobbigt faktiskt. Jag ville att hon skulle känna lika dant men förstod ju att hon inte gjorde det och att hon absolut inte fick göra det... Samtidigt skrämde det mig om hon nu skulle känna något...
Jag har valt att inget säga... Tror ändå att hon tolkat en del från min sida men hanterat det väldigt proffsigt. Hon har hjälpt mig enormt här i livet och jag inser att det aldrig blir något mellan oss... Känslorna finns kvar men jag bevarar det som en mjuk hemlighet i mitt hjärta och kommer göra så föralltid. Jag älskar min make och våra barn...
Men jag vågar påstå att det inte påverkat just terapin, däremot har jag haft fullt förtroende för henne hela vägen och i perioder har det varit ett helvete, jag har gråtit och lääängtat efter henne, men förnuftet har segrat ändå, hon är en mycket duktig terapeuft...
Så du är inte ensam och det är inte säkert att mitt sätt att göra är rätt för dig... Men jag hoppas det blir till det bästa, lycka till!!!!