• kimgordon

Kär i min terapeut!! :(

Vet jag hur detta är? Jadå! Och jag känner jag blir så förbannad !! Jag blir förbannad över andra professionellas svar till dig. Vaddå- skulle det vara terapeuten som förlorar på det pga sin leg? Vad är det för svar? Det är ju förödande för patienten! Inleder terapeuten en relation med patienten har terapeuten inte bara förstört allt förtroende som byggts upp dom emellan , patienten faller också samman på alla nivåer . Emotionellt. Psykiskt. Allt. Det är inte för Intet det är olagligt och leget rycker. Det är att gå utanför terapiramen och det i sin tur är inte bara oprofessionellt . Det är respektlöst till patienten. Det är att svika patienten. Det går att jämföra med incest. Eftersom att terapeuten har en roll av den vettiga (skulle det väl vara!?) föräldern . Och än hur mycket överföring/ förälskelse patienten känner för terapeuten är Det terapeutens förbannade ansvar att se till att ramen hålls. Ramen inkluderar mycket , allt från betalning till tiden inom sessionen . Osv . Men om vi skiter i allt det, vill jag säga att jag känner mig förbannad över terapeuter som säger: "vi är ju bara människor vi också. Självklart kan en terapeut få känslor för en patient . Mig har det Dock aldrig hänt..."

Jag undrar vad tror terapeuten att den är för någonting egentligen? Någon som är perfekt ? Har svaren på alla frågor? Oumbärlig ? Ja, jag har starka känslor för min terapeut . Han har bekymrat sig över min uteblivna ilska. Men det behöver han inte längre!

Alla mina år! Det känns bortkastat! Alla känslor ! Och nu ska vi avsluta! Och ja ! Jag blev till slut beroende. Det känns för jävligt ! Jag känner mig rasande! Och vill bara säga Dra åt helvete !!!!

Svar på tråden Kär i min terapeut!! :(