• GrönaDruvan

Frågor om p-stav och kopparspiral!

Hittar ingen bra kategori att lägga denna frågan i , så det fick bli efter förlossningen....Obestämd

Jag satte in p-stav 4 månader efter sonen föddes. Jag tog ut den igen i förrgår, och då hade jag haft den i 5 månader. Satte in kopparspiral istället.

Jag vill testa ifall mitt humör blir bättre utan hormoner, för jag har haft grymma humörsvängningar..

Nu till frågorna..

Ni som haft p-stav och fått humörsvängningar, hur långt efter ni tog ut den kände ni att ni "mådde bra" igen?

Ni som har kopparspiral... har någon fått mensen direkt? Jag satte som sagt in den i förrgår, och redan igår började mensen.. kan det gå så snabbt, eller är det en biverkning att man blöder??

• Svar på tråden Frågor om p-stav och kopparspiral!
  • helene306

Det är vanligt att man blöder ca 1 vecka efter insättning av spiral så det är säkert inte mens du har nu. Jag har inte blödigt efter insättning, inte så jag behöver binda iaf, det har kommit lite när jag varit och kissat typ. Min mens har varit regelbunden efter insättning.

Jag satte in i oktober och fick tillbaka mensen i november om jag inte minns helt galet (minnet är ju som det är ).

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • GrönaDruvan

Ok.. Idag har jag blödit lite mindre.. Har alltså blödit ordentligt i 3 dagar. Satte ju in den i onsdags.. Jaja.. Det blir nog bra

Svar på tråden Frågor om p-stav och kopparspiral!