• Trinity78

Svettas när jag sover

Sedan förlossningen svettas jag som en gris när jag sover. Jag svettas bara när jag sover, inget på dagen. Jag vaknar flera gånger och är helt plaskvåt på mage, bröst, rygg och nacke. Nu sover jag på en handduk men det hjälper inte helt. Jag har provat att sova i t-shirt och utan men det spelar ingen roll. Jag varken fryser eller är för varm, svetten kommer ändå. Vad är detta och när kommer det att sluta? Jag känner mig så ofräsch

Reproductively challenged
  • Svar på tråden Svettas när jag sover
  • ELLEoClara

Jag hade så de första 2-4 veckorna. Fick ibland byta lakan för de var sjöblöta.
    Det är hormonerna som spökar 

• nygammal

Jag med! Hade mycket vatten i kroppen (gick ner 10 kg på en vecka, 14 kg totalt på två veckor). Trodde att det var allt vatten som skulle ur kroppen - men det kansek är hormoner som någon skriver. Första nätterna svettades jag så mycket att jag var tvungen att byta lakan mitt i natten. Har sakta blivit mindre och mindre, och nu känner jag mig bara lite svettig på natten - har nu gått fyra veckor sen förlossningen. 

• Trinity78

Okej, det låter bra att det kommer att gå över hyfsat snart. Det är nu två veckor sen förlossningen. Jag får försöka härda ut några veckor till.

• Girle

Jag svettades oxå sjukt mycket på nätterna i början, nu är lillen sju veckor o jag svettas fortf fast bara någon eller några nätter i veckan.

• pigglet

Svettades också massor! Började bädda i lager, så kunde jag snabbt dra bort ett lager när det blev blött. Hade t-shirts liggande bredvid sängen, som jag bytte till. Blev en nätt tvätthög bredvid sängen under natten...

• Trinity78
    pigglet skrev 2011-03-31 20:14:55 följande:
    Svettades också massor! Började bädda i lager, så kunde jag snabbt dra bort ett lager när det blev blött. Hade t-shirts liggande bredvid sängen, som jag bytte till. Blev en nätt tvätthög bredvid sängen under natten...
    Precis så är det för mig också. Tvättmaskinen går varm här.
  • Esmiso

känner igen det där. Har varit så alla tre ggr och beror på hormoner. Håll ut som sagt

• Olmis

Jag har så nu och jag har inet ens fött ännu. Hur ska det bli sen? Jag som trodde att svettningarna försvann med förlossningen men nejdå! Hela sängen blir ju plaskvåt.

• Mina småtroll

Usch ja...jag nattsvettades i 4 veckor efter förlossningen! Gick ner nästan 20 kg på de veckorna. Jag hade massor med vätska i kroppen strax innan förlossningen, så det var nog den som ville ut.

Jag sov på frottéhanddukar. Fick byta både handdukar o nattlinne minst en gång per natt. Usch o fy, hoppas inte det blir så efter kommande förlossning! 

• Minnie7

Så har jag också haft det!! Skönt att veta att jag inte är ensam. Tre veckor sedan jag fick barn nu och det har blivit bättre, men jag svettas fortfarande. I början fick jag byta nattlinne 3-4 ggr varje natt... Och så blir man ju så kall också när man svettas så man fryser ju som en gris när man vaknar. Har som sagt blivit lite bättre nu, men inte helt bra.

Svar på tråden Svettas när jag sover