• Anonym (sadface)

förstorade porer på brösten: måste det vara cancer?

Känner hur paniken kryper inom mig, ingen verkar ha svar. Jag har förstorade porer på mina bröst, har i för sig alltid haft ''synliga'' porer på brösten men dom har blivit allt större nu (är 36 veckor gravid och brösten har naturligtvis blivit större). Jag snackade med min BM om detta i början av graviditeten men hon sa att dom såg normala ut. Kunde släppa det ett tag men nu förtiden är porerna ständigt vidgade, stora. Har hört folk säga att det är ett väldigt ovanligt symtom och att det måste vara cancer, fan.. jag vågar inte ens tänka tanken om cancer eller allt sånt. Vill bara fråga er om ni någonsin har haft vidgade/förstorade porer på era bröst?
    Ibland känns det som om jag är den enda som har det. Har aldrig haft fina och helt lena bröst, som alla andra utan mina har alltidvarit poriga och prickiga och ibland har porerna ett tunnt litet hårstrå med nått vitt i... usch... känns bara deprimerande just nu... :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-31 13:45
    P.S. jag är 24 år

• Svar på tråden förstorade porer på brösten: måste det vara cancer?
  • Anonym (tjej)

Jag har så oxå, men aldrig trott att det kunde vara cancer. Jag har varit hos läkaren för det några gånger och dom säger att jag blir varm ganska lätt och det är därför. Det blir mycket bättre i solen. Men dom har aldrig riktigt vetat varför jag får dom mer än att jag blir varm om brösten... det går även ner lite mot naveln :(

Usch blir orolig när du skriver cancer :(

• linjes

Nä det måste inte vara cancer,är du orolig kolla upp

• Ramborg

Gå till doktorn och kolla så du blir lugn. Att det skulle vara ett cancersymptom har jag aldrig hört.

• Anonym (sadface)

Tack för svaren...

Kan ju säga att cancer va ju inte alls nått jag tänkte på utan jag började söka på nätet, försökte hitta svar på vrf jag måste ha förbaskat många vidgade porer på brösten, det är ju sjukt osexigt, men så klart att man stöter på the big c och nu sitter man o har ångest. Vill men VÅGAR inte kolla upp :-/

• Anonym (tjej)
    Anonym (sadface) skrev 2011-03-31 14:00:13 följande:
    Tack för svaren...

Kan ju säga att cancer va ju inte alls nått jag tänkte på utan jag började söka på nätet, försökte hitta svar på vrf jag måste ha förbaskat många vidgade porer på brösten, det är ju sjukt osexigt, men så klart att man stöter på the big c och nu sitter man o har ångest. Vill men VÅGAR inte kolla upp :-/
    Jag ska kolla upp mitt igen om nån vecka, tycker det känns bättre i " magen" då. När man vet. Åh snyggt är det inte Men hoppas det försvinner snart.
Svar på tråden förstorade porer på brösten: måste det vara cancer?