• AlexandraViberg

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Så Grekland är lösningen på alla problem? (okej, kanske att ta i men..)
    Jag har misstänkt Chrons syndrome (som ibs), men under utredningen för barnlöshet här i Sverige så hittade de inget fel på sköldkörteln eller någonting annat. Har inte provat IVF än, man måste ha försökt i 3 år här och vi har inte nått dit. Men tror att ägget inte kan fästa - varför? Jo för att vi lyckades en gång, men det var för att embryot fastnade i äggledaren.

Är detta verkligen ingenting de kan göra i Sverige? Låter himla idiotiskt i ärlighetens namn..

• AlexandraViberg

Ja jag tog i med orden, all hjälp är en sorts lösning för mig. :P
    Ja då får man överväga det då men avvaktar ett tag tills de utrett min bakteriella vaginos och om det dödar spermierna eller ej. :)

• AlexandraViberg
    Zinfandel skrev 2012-08-29 12:26:35 följande:
    Bakteriell Vaginos är tyvärr en vanlig orsak till infertilitet, oberoende av om det dödar spermierna eller ej.
    Medveten om det :/

Har hört att det också kan vara svårare för ägget att fästa.. kul läge känner jag!
    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg

Jag har fått EN super kur med två mediciner, det kom dock tillbaka efter en månad. Fick sedan en mindre efter spolningen men den hjälpte inte alls. Ska dit på torsdag och kolla läget och ta prover och få mer medicin. Och ja, sen hade jag tänkt kontakta Ludmila om det inte försvinner! Hört att hon ska vara bäst!

Nej, ska påpeka att maken kanske också ska få medicin på torsdag, hade jag tänkt :)

• AlexandraViberg

Ja och privat klinik inriktad på fertilitet.. Ska säga åt honom imorgon då jag själv hört på flera håll att båda ska behandlas.

Klart han ger tillbaka det till mig liksom, säger ju sig själv! :P

• AlexandraViberg

Ja det kommer han säga, man då kommer jag säga att vi vill vara på den säkra sidan, han vet ju att vi är oförklarligt barnlösa men inte lyckats med en graviditet i livmodern på 1½ år, så då kan man tänka att detta kanske kan vara bidragande. Så jag får väl tjata, annars kontakta ludmila. :P

Har många bekanta vars män också behandlats så, kan ju vara lika bra, han dör ju inte av det!
    Annars har jag en halv dos av förra kuren som jag bara skulle ta hälften av, så då får han ta dom de sista fem dagarna av min kur :P

• AlexandraViberg
    Den lilla M skrev 2012-08-29 21:46:11 följande:
    Fast all den senaste forskningen visar ju på att mannen också bär på BV bakterier också och genom detta smittar tillbaka till kvinnan. Jag blev inte av med min förens jag åkte till ludmilla och hon behandlade både mig och mannen.
    Ludmila hit och ludmila dit, alla pratar om den tanten! :P 
    Har inte hon börjat ta AS mycket betalt för fertilitetsutredning och jag har även hört att hon behandlar i princip samtliga patienter mot BV. :(

Jag ska nog kunna övertala Fryklund att skriva ut till maken, om inte annat så har jag ju över till honom från förra gången.

Ja jag är helt övertygad om att han också bär, för mig är det logik!
  • AlexandraViberg
    Zinfandel skrev 2012-08-29 22:17:43 följande:
    Alex: nej, alla behandlas inte där men hon gör helt rätt i att ha nolltolerans mot sånt som kan inverka och de flesta som söker sig dit har försökt länge och då ör det bättre att behandla än att inte behandla!
    Ja så klart det är, men är kanske inte bra att behandla sånt som inte behövs behandlas, men i mitt fall så behövs det ju, såklart! Får se vad hon tar för det i så fall och när det finns tider, bor ju i Härnösand, så det är ju ändå relativt nära och kan kännas värt om inte Fryklund lyckas, ändå är det han både kvinnokliniken och vårdcentralerna rekommenderar. Men det kanske är pga hans samarbete med IVF i Umeå och Falun? :)

Ska bli spännande och se vad min läkare säger imorgon! De skulle ju ta prover, så antar att han inte bara luktar denna gång :P
    Vilaa skrev 2012-08-29 22:20:54 följande:

Hur kollar hon? Min gyn tog nått prov och kollade på i mikroskop men jag känner att jag mycket väl kan ha något sånt där skit. Fick ju dessutom en infektion i livmodern efter att jag fött barn

Ja jag fick också en infektion efter kejsarsnittet, blev ambulans till kvinnokliniken första dagen hemma (tre dagar efter KS) och där låg jag i en vecka i as hög feber och massa dropp. Trodde jag skulle dö. Är rädd att det har påverkat..
  • AlexandraViberg
    Ninninn skrev 2012-08-30 07:57:33 följande:
    Annars kan ni skicka mens prov till Penny i Aten hon kollar om man har hidden clamydia, ureaplasma och mykoplasma de kostar 2000 kr men helt klart värt pengarna
    Läste om det idag på annat håll faktiskt!

Hur som helst så var jag och kollade hos Fryklund idag och det var ju några bakterier kvar, det kände han ju plus att min livmodertapp är röd och irriterad och gör ont vid beröring. Han sa att det är väldigt ovanligt att man har kvar BV efter två sådana dunderkurer som jag fick. Så nu skickade de en odling och ska se om det verkligen är sån bakterie eller om det är någon annan!

Vidare så sa han att inflammationen i livmodertappen nog är kronisk eftersom jag haft detta så många år utan att fatta det. (första behandlingen 2009 men då sa de inte att det var kopplat med lukten, så den trodde jag var normal eftersom jag levt med den länge)

Funkar inte nästa medicinering så ska vi prata om att försöka lösa det operativt, dvs bränna bort lite av livmodertappen som är kroniskt inflammerad och därmed få bort skiten. (barriären av bakterier som är vid ingången av tappen..)

Bara vänta och se vad odlingen säger!
  • AlexandraViberg
    tjorven01 skrev 2012-08-31 07:13:18 följande:
    Jag brände bort en inflammation på livmodertappen våren 2011 och det gick hur bra som helst
    Det var läkaren första förslag eftersom han sa att sådana där medicinkurer sällan hjälpte utan bara drog ut på skiten
    Därutöver skulle jag dessutom rekommendera att skicka blod till Penny då jag behandlades för BV av Ludmila och trots det fick ett positivt chlamydiatest hos Penny
    Men det var som sagt bara min uppfattning
    Men hur kan clamydian överleva alla penicillin kurer osv som man ätit genom åren, undrar jag?

Ja min läkare sa det nu han med men han ville testa med en annan antibiotika som brukar kunna nå där bättre och det gör jag u hellre innan.

du, tjorven, påverkade detta några barnchanser för er och blev det bättre när du fått behandling?
  • AlexandraViberg
    Zinfandel skrev 2012-08-31 12:41:39 följande:
    Antagligen för att ni skickar det fram och tillbaks mellan er eller för att penicillinet inte verkat, det har varit för svaga kurer.
    Fast jag har fått de starkaste kurerna av fertilitetsläkaren, fick så starkt så jag fick SVAMP i hela jävla käften och inte kunde äta mat... :P
    Men ja, han kanske ha smittat tillbaka mig, därför jag ska kräva att vi både får behandling nästa gång!

Men denna gömda klamydia syns inte på vanliga klamydia test som de tar odling på från slidan? :S
  • AlexandraViberg
    Ninninn skrev 2012-08-31 13:09:53 följande:
    Precis! Till penny lämnar man lite mens blod de är inte alla så dom gör här hemma så för att vara på den säkra sidan och få veta om man bär omkring på alla dess tre infektioner så kontakta penny! De är en riktig dunder kur man får som man ska ta i 25 dagar
    Oj jävlar! Ja, jag får vänta på odlingen från min läkare och vad han säger. Men sen om jag inte får någon bukt på allt detta så får jag göra det! Penny, skriver man på engelska till henne eller vad händer? :P
  • AlexandraViberg
    Ninninn skrev 2012-08-31 13:52:28 följande:
    Ja de är engelska som gäller till henne, hon håller till i Aten! Hon är jätte snabb på att svara på mail
    Låter kanon! Tänkte bara så man inte råkar skriva på svenska, haha hade varit jobbigt!

Nåväl, hon får bli aktuell om någon månad när vi provat det vi kan på hemmaplan :)

Visst fanns kontaktinfo till henne tidigare i tråden? :)
  • AlexandraViberg
    tjorven01 skrev 2012-08-31 16:43:21 följande:
    Ja det bör finnas tidigare i tråden annars är det bara att fråga om hennes adress igen

Precis som Zin sa
    Bakterierna överlever ju för att antibiotikakur inte är tillräckligt stark
    Inte ens Ludmilas tvåveckorskur hjälpte oss och då åt vi den båda det fanns ff lite bakterier kvar vid Pennys test som gav 25dagarskur

Vi blev naturligt gravida tre månader efter Pennys hysto som gjordes 6 månader efter avslutad antibiotikakur och det var antagligen det som gjorde skillnaden för oss
    Tidigare hade vi 9 misslyckade Ivf
    Ja jävlar i min låda!

vad är "pennys hysto"?
  • AlexandraViberg
    CurlyRed skrev 2012-09-04 11:36:38 följande:
    ÄP klar med 7 blåsor och 6 ägg😉
  • AlexandraViberg
    Pechi skrev 2012-09-04 13:23:15 följande:

Ni som har gjort dessa tester hos Peny, har ni bara skickat era blodprov med vanlig post eller har ni budat ner dem? Köpte ni i så fall behållare på apoteket?
    Ni som testade positivt, fick ni någon läkare här i Sverige att skriva ut antibiotikan, förstår ju att hon kör på längre kurer än de svenska läkarna.
    Bra frågor, jag undrar det samma!
  • AlexandraViberg

Du! hjärtbubblan!

I think you got a point!

Jag fick för första gången någonsin äl sekret efter min första antibiotika kur i juni. (När vi hade försökt 1 år!) Var så jävla fascinerad över detta slem så att jag t.o.m visade maken. Hahaha, jag var så jävla fascinerad, tittade på det as mycket och länge och konstaterade att detta var nog fan IT!

Sen nu efter förra behandlingen så fick jag äl sekret med, för andra gången! I hela fem dagar med start på när jag skulle ha äl två dagar efter spolningen och fem dagar framåt. Jag tror äl försköts iom spolningen. Men det var andra gången!

Nu äter jag ju en sista super kur eftersom att min livmodertapp verkar kroniskt inflammerad. Har en bakterie infektion enligt odlingen.

Har aldrig tänkt på kopplingen, men det stämmer fan!

Du kanske ska göra en odling och kolla om det är några bakterier, har hört att det KAN påverka äggets fästning, så att säga.

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.