Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
Vilken fantastisk tråd! Jag börjar luta åt att vi har immunologiska problem; har försökt i drygt 7 år - 5 IVF i Sverige, 3 FET, 3 inseminationer och nu senast en ÄD och en FET på ÄD på EGV i Riga. Mitt AMH ligger på 0.6, vilket Huddinge avfärdade som "ovetenskapligt" och uppmanade oss att "fortsätta jaga guldägg genom IVF". har även haft BV, som Dr Ondrasek i Sundsvall upptäckte (en månad efter att min ordinariew gyn först avfärdat BV som trams och sedan motvilligt testat mig och konstatera att jag INTE led av det). Annars säger varenda gyn man åker runt och visar udnerlivet för att "det här ser ju jättebra ut, ni borde ju kunna bli gravida denna gång, det är verkligen er tur nu" Det handlar för tusan inte om tur eller turordnign. det handlar om kunskap och envishet, samt om ork att slåss mot svensk sjukvård och försäkrningskassa. Igår så visade HCG på FET ÄD att vi även denna gång inte ens blivit gravida och för vilken gång i ordningen klappade livet igen. Tjöt hela kvällen, sitter hemma idag med igensvullna ögon och funderar desperat på en plan B. Jag är 38 (39 i sommar) och maken 10 år äldre, så adoption är uteslutet. Jag har beställt Dr Beer bok och är helt säker på att jag kommer återkomma till denna tråd med frågor - det är ju uppenbart att det är här som kunskapen finns! Tack snälla ni för att ni delar med er och tänder en strimma av hopp i mörka tider.