• vinterland

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

hej,

Detta var ju en mkt intressant tråd. Jag har Ulcerös colit, är stomi-opererad men sjukdomen finns ju ändå kvar.
    Vi har ändå haft turen att bli gravida och fick våran son -09, via IVF. Nu har vi gjort 2 ET, 2 FET och dessa har lett till 2 graviditeter med missfall. Läkarna förstår ingenting men ingen vill lyssna när jag nämner att det kanske har med mitt immunförsvar att göra.
    Vi har inte riktigt råd att använda oss av doktorn i Grekland eller USA men jag inser ju attd et finns saker jag kan göra själv, tex kost.

Har ni några tips om hur jag ska komma igång? Vad ska jag börja med?
    Vi tar nu en paus över sommaren med IVF och kanske startar i augusti.

• vinterland

Zinfandel: tack för tipset! jag tar emot alla förslag :) jag hade 10 mg prednisolon vid mina två sista försök, ett ET och ett FET.

Finns det ngn man kan kontakta i Sverige för att ta prover? eller är det bara utomlands?

• vinterland

hej på er, jag är ju här inne och smygläser varje dag. Ni kan så mycket! Jag ska nu köra min sista behanling på Carlanderska. Denna gången skrev Dr ut prednisolon, 10mg en gång om dagen. Det är ju där deras nivå ligger vad det gäller immunförsvar och missfall/ej bli gravid.
    Nu står det i mina papper att jag ska börja ta pred. vid ET (om det bli ngt). Brukar man inte börja tidigare? Har ni några erfarenheter av det?

• vinterland

Intressant! jag är ju lite sugen på att börja imorgon, när jag börjar med mina sprutor. Kan det egentligen ställa till med  ngt?

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.