• Happies

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Curly jag beklagar det som hänt. Är så ledsen för din skull. <3

• Happies

Hej

Jag ska ta prednisolon 10 mg fram till vecka 8. Började med 10 mg vid sprutstart, höjde till 30 mg vid ET och 5 dagar framåt, nu 10 mg till v.8.

Får hoppas att embryot stannar kvar efter det. Förutom Pred.så tar jag också Zumenon (östrogen) för min tunna slemhinna, samt Progesteron-vaggisar. Har också använt DHEA för att förbättra äggkvaliteten. Fick också en spruta (Gonat...någonting) 3 dagar efter ET för att förbättra slemhinnan. Jag har immunologiska problem och tror att det är orsaken till min tunna livmoderslemhinna och missfall som jag fått. Hoppas verkligen prednisolonet hjälper nu!

Lycka till alla 

• Happies
    vinterland skrev 2012-11-09 07:45:44 följande:
    hej på er, jag är ju här inne och smygläser varje dag. Ni kan så mycket! Jag ska nu köra min sista behanling på Carlanderska. Denna gången skrev Dr ut prednisolon, 10mg en gång om dagen. Det är ju där deras nivå ligger vad det gäller immunförsvar och missfall/ej bli gravid.
    Nu står det i mina papper att jag ska börja ta pred. vid ET (om det bli ngt). Brukar man inte börja tidigare? Har ni några erfarenheter av det?

Hej

Jag brukar börja med Prednisolon 10 mg varje morgon på cykeldag 1 (eller sprutdag 1). Vid ET har jag höjt till 30 mg per dag, och tagit det i 5 dagar. Därefter har vi sänkt till 10 mg per dag igen fram till graviditetstestet. Om det visat minus har jag slutat, om det visat plus så har jag fortsatt med 10 mg till grav.vecka 8.
    Lycka till!  
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.