Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
Hej! Finns det någon längre lista på "tecken/symtom" på aggresivt immunsystem här i tråden eller någon annanstans?
Finns det tester man kan göra i Sverige eller måste man till Grekland/USA?
Hej! Finns det någon längre lista på "tecken/symtom" på aggresivt immunsystem här i tråden eller någon annanstans?
Finns det tester man kan göra i Sverige eller måste man till Grekland/USA?
Observera att det räcker med en av dessa faktorer. Infertilitet är den i särklass vanligaste och starkaste indikationen på aggressivt immunförsvar, man behöver altså inte ha andra symptom.
Jag undrar vad det beror på att immunförsvaret blir aggressivt.. är det något som vi kan påverka genom kost eller livsstil?

Jag har läst att det ska vara bra att dricka grape/druvjuice. Vet någon här varför det måste vara i just juice-form och inte som druvor? Jag hittar ingen druvjuice på mataffärerna här i stan..
Jag är i v 7+0 (efter IVF FET) och har problem med blödningar. Jag hade rejäla blödningar i onsdags och fick därför göra vul i torsdags och hade då ett embryo på 5mm med hjärtslag. Nu har jag haft nya blödningar idag och funderar på vad det kan bero på.
Jag läsa om blödningar under graviditet i Alan Beers bok men jag blev inte så mycket klokare. Det stod något om TNF-alfa som jag inte förstod. Där stod det även om att det inte var bra med höga östrogennivåer. Jag tar både östrogen och progesteron nu och blev därför förvirrad. Kan jag ha för höga östrogennivåer? Eller kan det vara något annat i hormonbalansen som är fel och orsakar blödningarna..? Eller något med immunförsvaret?
Hur tänker man här i Sverige då? Att blöder man så blöder man och då är det nog meningen att man ska blöda..!?
Jag har kämpat så mycket för det här graviditeten och jag vill verkligen att den ska lyckas.
Jag tar redan nu progesteron vagiatorier (800 mg/dag) och min läkare i Tjeckien sa att jag kunde höja dosen ifall jag fortsätter blöda. Så jag ska nog göra det, höja dosen alltså.