• Pius

byxor med bred resår

Är det bara jag som tycker att byxor med BRED resår är helt kass. jag har köpt ett par och de sitter INTE alls bra över rumpan som jag har hört att de ska göra.Har köpt ett par jeans på PoP... Så fort jag rör mig så hasar de ner, får ständigt gå och dra i dem... nä om alla är så här kassa så håller jag mig till brallor med "vanlig" reglerbar linning... Eller är det min kropp som inte passar för den här typen av byxor??? Är i v.25 och har inte värsta kulan, det borde ju dessutom bli värre och värre eftersom magen kommer bli större... eller?

• Svar på tråden byxor med bred resår
  • guldplutt

Jag skulle iofs säga att just det där med att resåren är bred blir bättre och mer nödvändigt ju större magen blir. Jag hade ett par låga jeans med låg resår först, men de kan jag inte ha längre, för de skär in under magen. De andra jag har passar fortfarande, men glider lite, som du beskriver. Däremot har jag ett par svarta byxor från PoP med hög resår och gummiband överst i den, och de sitter mkt bättre och skönare!

• Pius

Vad skönt att höra, mina andra byxor har liksom reglerbar resår i ryggen som nu är hårt åtdragen men som jag kommer släppa på efter tiden... och de sitter MYCKET bättre! känner mig lite lurad... fast nu har jag ju provat dessa och då behöver jag ju inte köpa fler i alla fall...) det som verkade så bra var ju att de inte blir så "bylsiga" upptill... ja ja, det är inte BARA jag som tycker att de hasar ner i allafall

• bimmer

Mina hasar också ned men det uppvägs av att jag tycker att de är så sköna nu när magen fryser för att huden börjar bli så spänd

• Emmec

Mina med resår över magen sitter jätte bra å har gjort det sen v 14, är nu i v 26 å tycker att magen börjar bli riiiiktigt big. I början var resåren lös över magen, men de höll sig ändå bra på plats. Nu fyller jag ut dem med råge åt alla håll å kanter, men de sitter ändå snyggt över rumpan å sitter på plats. Så ja måste ha en kropp som passar för sånna byxor (har både från HM och från PoP). :)
    Har tidigare inte haft problem med att ha något lägre i "midjan", men nu efter magens senaste spurt, efter att den började kännas sprickfärdig, så stör jag mig på trosor, mjukisbyxor å sånt till och med... Så nu e ja väldigt tacksam för mina höga byxor. :)

• Vattenblomma

Håller med dig !! har flera par byxor med bred resår i midjan både från PoP och HM och Den där butiken som ligger på karlavägen , och INGA sitter bra, de hasar ner hela tiden, fick låna ett par gamla med resår bak av en väninna och de sitter jättebra, men jag har inte hittat några sådana i någon affär.

• Pius

Vattenblomma: jeans alltså? för andra byxor finns ju massor mer resår bak (butiken på karlavägen... menar du bigbelly eller GrowInLIfe? den senare är min favvo-affär)...

Det är väl så att olika kroppar passar i olika kläder, så är det ju med alla andra plagg så varför skulle det vara nåt eljest med gravid-jeans egentligen

• Pricken1

Jag är inte nöjd med mina heller - men inte för att de inte sitter snygg över ändan, för det gör dom. Men resåren envisas med att vika sig hela tiden och jag gillar att ha tighta tröjor - hur snyggt är det när linningen i byxorna ser ut som en korv? Blää. Jag har börjat använda riktigt lågt skurna vanliga höftbyxor - de går under magen, men man får ha långa tröjor så man inte fryser om magen

• Pius

Pricken1: precis! resåren viker sig OCH brallorna hasar ner, inte undra på att jag är missnöjd?!

• Vi 5

för mig som har smala höfter och lår var byxorna från HM med brett resårtyg över hela magen toppen i början (satt jättebra över rumpa och lår), men för några veckor sedan böjade resåren sitta alltför hårt runt magen, får superont i magen av dem. Och hittar inget annat som jag kan ha, allt annat blir bylsigt över rumpan och låren, så kanske är det som du skrev olika kroppstyper som passar olika bra i olika modeller

• Pius

hm, jag har rätt kurvig figur, fortfarande rätt smal midja (sett framifrån) och breda höfter och rumpa... tycker att de sitter "lagom" hårt men som sagt de hasar ner... kan vara däri skillnaden ligger kanske

• Vi 5

nu har jag foglossningsbälte utanpå alla kläder och de får mina nuvarande jättebyxor att sitta uppe trots att de är för stora kanske ett tips...
    Måste ha det utanpå (trots snygghetsfaktor 0) för jag måste alltid spänna upp det när jag sitter, får så ont i livmoderna annars...

• Pius

Ah, det bältet är jag förtrogen med, sliter ut byxorna på nolltid (de blir jättenoppiga där bältet sitter. Trist!

• Vi 5

och sliter även ut alla koftor som det fastnar i, bläh...

• Pius

har också pajjat massa tröjor, skitsurt!

Svar på tråden byxor med bred resår