Inlägg från: 3 barns mor |Visa alla inlägg
  • 3 barns mor

föda förtidigt

nån som vill berätta lite hur det är att få för tidigt och sen hur det går till på neonetalen  sover man kvar där ?

• Svar på tråden föda förtidigt
  • 3 barns mor
    Frila2 skrev 2011-04-03 21:50:44 följande:
    TS: Det beror helt på vilket sjukhus man föder på och var man bor. På många men absolut inte alla sjukhus finns familjerum så föräldrarna kan stanna över. Bor man långt i från sjukhuset så kan man ibland få sova på Ronald MacDonald om sådant finns eller på sjukhuset.
    Jag fick en tjej i v 28+4 och hon låg 5 veckor på Östra och sedan 4 veckor på Mölndal. Vi fick inte sova där mer än de sista fem dagarna innan vi åkte hem. Vi pendlade alltså i över 8 veckor fram och tillbaka. Vi bor i Göteborg och hade då för få mil till sjukhuset.

Om barnet behöver vårdas på neonatal får båda föräldrarna samtidigt ta ut vård av barn så man kan alltså vara där tillsammans. Det är viktigt att veta och be om intyg för detta.

Varför undrar du? Misstänker du att du kommer föda prematurt? Vilken vecka är du i?
    jag är idag i v 32+5 och vattnet gick förra söndagen den 27 mars. så ja jag kommer få förtiidgt men när vet man ej.  År inlagd på sjukhus för att vattnet rinner blandat med lite blod.
  • 3 barns mor

Tack för svar hoppas fler skriver. ska man ha nåt med till bebisen när den ligger på neonetalen eller ligger dom bara i blöja om dom ligger i kuvös ?   många frågor och funderingar som snurrar i huvudet just nu

Svar på tråden föda förtidigt