• Kazeer

föda förtidigt

Mitt första barn föddes i vecka 36+3 (jag hade haft vattenavgång fyra veckor tidigare). Han var lite tillväxthämmad. Han var inskriven på neonatal i åtta dygn och vi fick ett samvårdsrum på neo direkt, så vi kunde sova där med sonen. Sonen låg på värmebädd, solade och sondmatades och blev utskriven, när han gick upp i vikt på enbart fri amning.

Mitt andra barn föddes i vecka 35+3 och var också han tillväxthämmad. Han var inskriven på neonatal i en månad men halva den tiden hade han hemsjukvård. De första fem dygnen låg jag på vårdavdelning efter kejsarsnittet och sonen var på neonatal. Sedan fick vi ett samvårdsrum på neo. Sonen behövde ligga på värmebädd och sondmatas. Det var när han kunde hålla värmen själv som han fick komma hem med hemsjukvård. När sonden togs bort blev han utskriven helt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    3 barns mor skrev 2011-04-04 09:19:38 följande:
    jag är idag i v 32+5 och vattnet gick förra söndagen den 27 mars. så ja jag kommer få förtiidgt men när vet man ej.  År inlagd på sjukhus för att vattnet rinner blandat med lite blod.
    När jag väntade första barnet, fick jag vattenavgång i vecka 32+3. Ingen värkstart men kontinuerligt rinnande vatten. Jag låg inlagd i två veckor och sedan var jag hemma i tills det var dags för igångsättning i vecka 36+1.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden föda förtidigt