• Österbotten

Nej nu är jag arg.

OK det här är lite OT men jag undrar om någon varit med om nåt likande. Igår var jag på ett läkarbesök för att ta lite blodprov o kolla hur min sköldkörtel funkar efter graviditeten. Läkaren frågar mig om jag ammar (min bebbe är 4 mån) jag svarar nej. Och hon börjar genast ifrågasätta varför. Jag förklarar något konfunderat att amningen inte fungerat eftersom jag hade för lite mjölk, varpå läkren fnyser och säger att ja det är ju lätt att man blir lite bekväm. Vad har hon med min amning att göra? Jag sökte ju för andra problem än amningen, hade jag varit på BVC eller sökt hjälp för min bebis hade jag förstått frågan men nu kändes det bara som om hon ville hacka på mig. Jag blir så trött på alla dessa amningspredikanter, alla får inte amningen att funka. Jag är inte sämre mamma bara för att jag ger mitt barn mat ur en flaska. Skrikandes   

• Svar på tråden Nej nu är jag arg.
  • Jenny Hä

Jag håller med , jag har inte ammat nån av mina tre , o fått höra det en massa gånger att det är fel att inte amma ...
    Alla kan inte amma o alla vill inte amma..... 

• Bibbidi

Nej du är inte alls en sämre mamma!
    Men varför sa du inte till läkaren? Varför sa du inte "det har du ingenting med att göra"?

Kanske lätt att tänka så i efterhand men till nästa gång så kan du säga till på skarpen tycker jag. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Du ska definitivt inte ha dåligt samvete för att du inte ammar. Strunta i amningsarmén!

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫ www.bibbidi.blogg.se
  • SilverLadyG

alla ska amma så länge det går! Meningen med amningen är inte endast att göra ditt barn mätt men även för att ditt barn ska få livsviktiga antikroppar, proteiner osv som bygger upp och stärker immunsystemet. Bästa är att amma om det går!!

• Bibbidi
    GreteP skrev 2011-03-31 19:11:44 följande:
    alla ska amma så länge det går! Meningen med amningen är inte endast att göra ditt barn mätt men även för att ditt barn ska få livsviktiga antikroppar, proteiner osv som bygger upp och stärker immunsystemet. Bästa är att amma om det går!!
    Men Herre Gud, ska du komma och ge TS ännu sämre självkänsla och kommentera likt läkaren att hon "borde" amma? Hon skriver ju själv att hon inte kan eller bör amma, då hennes mjölk inte räcker till. Så att kommentera att "amning är det bästa" (visst för 20 år sedan. Idag är det bara skitsnack!) känns oerhört OT.

Nej TS - strunta i amningspredikanterna! Det mår du mycket, mycket bättre av.
    Är fullkomligt övertygad om att du är en underbar och duktig mamma som verkligen gör allt och ditt bästa för dig och ditt barn. Glad Hoppas det inte visar sig vara något fel på din sköldkörtel förresten.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫ www.bibbidi.blogg.se
  • lokisse
    men sluta prata tjurbajs det luktar illa!
    Nej det tror jag inte!
  • puzzlet
    Livsviktiga antikroppar , proteiner etc??

Barn som inte ammas,utan som får riktig ersättning i länder som Sverige utvecklas fullt normalt och mår bra!!

Alla får väl göra som dom vill eller kan !!
  • Ramborg

Jag tycker faktiskt inte att alla SKA amma även om de kan. Herregud, blir man omyndig när man blir gravid?

Gör du Grete som passar dig, så gör jag som passar mig, och så länge båda barnen växer som de ska har ingen av oss med den andras val att göra.

Och TS, säg ifrån till nästa person som kommer och beter sig illa!

• lokisse
    accept skrev 2011-03-31 19:19:50 följande:
    Alla som kan amma borde amma, vill inte är ingen vettig förklaring. KAN man inte är det en sak.
    varför?
    det finns inte en enda anledning att amma om man inte vill i sverige. den som hävdar annat har inte gjort sin läxa eller kanske inte fattat det dom läst
    Nej det tror jag inte!
  • Österbotten
    Det är precis det här jag menar, man får så många sådana komentarer. Alla vill väl det bästa för sitt barn men alla kan inte amma och då är det ju upplyftande med dylika kommentarer. Skrikandes
Svar på tråden Nej nu är jag arg.