Inlägg från: Österbotten |Visa alla inlägg
  • Österbotten

Nej nu är jag arg.

OK det här är lite OT men jag undrar om någon varit med om nåt likande. Igår var jag på ett läkarbesök för att ta lite blodprov o kolla hur min sköldkörtel funkar efter graviditeten. Läkaren frågar mig om jag ammar (min bebbe är 4 mån) jag svarar nej. Och hon börjar genast ifrågasätta varför. Jag förklarar något konfunderat att amningen inte fungerat eftersom jag hade för lite mjölk, varpå läkren fnyser och säger att ja det är ju lätt att man blir lite bekväm. Vad har hon med min amning att göra? Jag sökte ju för andra problem än amningen, hade jag varit på BVC eller sökt hjälp för min bebis hade jag förstått frågan men nu kändes det bara som om hon ville hacka på mig. Jag blir så trött på alla dessa amningspredikanter, alla får inte amningen att funka. Jag är inte sämre mamma bara för att jag ger mitt barn mat ur en flaska. Skrikandes   

• Svar på tråden Nej nu är jag arg.
  • Österbotten
    GreteP skrev 2011-03-31 19:11:44 följande:
    alla ska amma så länge det går! Meningen med amningen är inte endast att göra ditt barn mätt men även för att ditt barn ska få livsviktiga antikroppar, proteiner osv som bygger upp och stärker immunsystemet. Bästa är att amma om det går!!
    Det är precis det här jag menar, man får så många sådana komentarer. Alla vill väl det bästa för sitt barn men alla kan inte amma och då är det ju upplyftande med dylika kommentarer. Skrikandes
  • Österbotten
    Bibbidi skrev 2011-03-31 19:04:29 följande:
    Nej du är inte alls en sämre mamma!
    Men varför sa du inte till läkaren? Varför sa du inte "det har du ingenting med att göra"?

Kanske lätt att tänka så i efterhand men till nästa gång så kan du säga till på skarpen tycker jag. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Du ska definitivt inte ha dåligt samvete för att du inte ammar. Strunta i amningsarmén!
    Jag blev så paff, var liksom inte beredd.

Amningsarmén, vilket bra uttryck. Skrattande
  • Österbotten
    pamilya skrev 2011-03-31 19:23:38 följande:
    Ha! Bekvämt att inte amma?! Jo, det är verkligen lättare att alltid komma ihåg att ha med ersättning och varmt vatten. Väldigt bekvämt på natten också, istället för att slänga fram tutten så är det bekvämare att gå upp och göra iordning en flaska...
    Skrattande
Svar på tråden Nej nu är jag arg.