• Full flight

Bilbälte för gravida?

Hej! Jag undrar om man ska handla bilbälte för gravida? När ska man i så fall handla det?
    Kram

• Svar på tråden Bilbälte för gravida?
  • Fru B

Många säger att det inte är säkare med ett BeSafe Gravid-bälte men jag tycker att det är jättebekvämt. Speciellt i början då magen är så liten så att bältet inte sitter kvar under magen, nu i slutet av v 30 sitter bältet dock på plats av sig själv. På förpackningen står att man skall använda det f o m månad 2, och det är ju i början det känns som om det gör mest nytta!

• Full flight

Var köper man bilbältet?

• paronella

Jag har oxå köpt BeSafe bilbälte och tycker det känns jättebra för magen. Har köpt mitt på Babyland i Bromma.

• Fru B

Mitt kommer också från Babyland, men i Haninge.

• Cece2

Jag fick låna ett sånt av en kollega och har provat använda det, men det känns inte som om det skulle göra så stor skillnad vid en krock...så jag är lite skeptisk till om det skulle vara värt att köpa...

• corinne1

det den e bäst för e nog försäljarna!

• Mymlisen

Har också köpt ett, för jag kör ungefär 10 mil om dagen, blir bekvämare så, köpte mitt begagnat för en hundring, kanske går att hitta fler som säljer begagnat? hittade annonsen på www.blocket.se är föresten i vecka 12, och har haft det några veckor.

• Aurora

jag har ett och tycker det känns bra...förut satt jag alltid och höll i bältet men nu sitter det på plats!

• Lalune2

Hade tänkt köpa ett men har hört att det inte är lika säkert som vanligt bilbälte. Det var en ny undersökning som de hade gjort. Så jag använder det vanliga men lägger det nedre bältet på låren istället, som man tydligen ska göra.

Svar på tråden Bilbälte för gravida?