• Emma A

Någon som kan tyda mina drömmar?

Den senaste tiden har jag ständigt drömt om knivar.
    Jag blir hotad med kniv, ibland blir jag knivstucken och jag hugger alltid
    tillbaka i självförsvar. (Flera ggr, vilket känns obehagligt) Men det är sällan blod inblandat och oftast är det ingen som dör...

Jag känner mig aldrig utvilad efter dessa nätter....Är det någon som kan tyda detta...?

• Svar på tråden Någon som kan tyda mina drömmar?
  • Powerpuffprinsessan

Jag har en drömbok och i den så står det litegrann.

Knivhugg - Känna sig sårad av någon annans anmärkningar, handlingar eller attityd.

Kniv - knivskarp intellektuell insikt, aggression, beroende på hur den används i drömmen; ett försök att såra någon.

Sår - Sårade känslor; trauman från det förgågna. Om du skadar någon: önskan att skada någon, eller förstöra en aspekt av dig själv.

Den personens som du hugger kan antagligen vara någon som gjort dig illa, eller dig själv.

Ddet var vad jag hittade i alla fall. Om du kommer på nåt mer ord du drömt om så kan jag kolla upp det med.

• Emma A

Å tack så mycket....ska fundera vidare på detta.
    Vad heter den boken som du har?

• Powerpuffprinsessan

Jaa gör det Den heter Drömlexikon och det är Tony Crisp som har skrivit den. Jättebra.

• marina81

Ofta när man har våldsamma drömmar så är det för att man känner sig bekymrad på något sätt, är orolig över något. Du kanske försöker skjuta ifrån dig ett avgörande av något slag, försöker försvara dig med näbbar och klor för att slippa ta itu med något eller slippa tänka på något som är jobbigt..

ps. grattis Emma A till placeringen 200:ade besökaren i min Gb!

• Emma A

Kan nog stämma...Är lite bekymrad just nu och skjuter gärna på jobbiga saker för tillfället...

Å tack, vilken ära!

Svar på tråden Någon som kan tyda mina drömmar?