• Novemberstjärnan

Kristianstad förlossning?

Någon som fött där som vill dela med sig av sin upplevelse?

Är i valet och kvalet mellan att välja mellan Kristianstad och Karlskrona. Kristianstad ligger ju desto närmre men eftersom jag bor i Blekinge så samarbetar dem med Karlskrona...
    Tycker det är tråkigt att man inte får komma och besöka förlossningen i Kristianstad innan.
    Hade en snabb förlossning förra gången så känns säkrare med ca 3mil ist för 8-9mil.
    Är nyinflyttad, så det är därför jag undrar!

Tack för svar!! 

• Svar på tråden Kristianstad förlossning?
  • Diamond

jag födde i kristianstad.. det var dock fem år sedan sist.
    Men snart dags igen.... bf+ 2 idag så lär ha mer att berätta om några dagar hoppas jag.
    Men har inget negativt att säga iaf... ska ju även vara nyrenoverat nu med "spa" ( ett badkar antar jagFlört)

Men varför får man inte komma dit och titta... är det pga smittorisk el?
    Förra grav va vi där med föräldragruppen på besök innan iaf....

• Svirsko

Jag jobbar som sjuksköterska på CSK (inte på förlossningen dock ) och det är med största sannolikhet p.g.a risk för calicismitta (vinterkräksjuka) som studiebesök på förlossningen är förbjudet nu.  Det är besöksförbud på hela sjukhuset.
    Förhoppningsvis släpper detta besöksförbud snart.

Jag har fött på CSK och har enbart positiva upplevelser därifrån!

• yodi

nu har jag inte fött där men låg på förlossningen och bb förra året pga svår hf.

sjäva bb var väldigt fint och personalen på båda avdelningarna var underbara.

• Miss JH

Jag har fött 3 barn i Kristianstad och har bara positivt att säga. Nu har de renoverat förlossningen oxå så det ska va väldigt fint.

Svar på tråden Kristianstad förlossning?