• SilverEmma

Hjälp med DVD-förvaring! Kaos...

Ni som har en snygg och smart förvaring för era filmer, kan ni inte slänga upp en bild på hur ni gjort?? Jag blir knäpp på det...

Jag vill ju ha filmerna inom räckhåll, alltså helst i vardagsrummet. Sen vill jag kunna "titta igenom" vilka filmer vi har på ett enkelt sätt. Vi köpte skitsnygga lågor att ha dem i och organiserade dem efter vilken typ av film det var. Men efter hand som man köpte nya filmer blev det fel ändå och sen var det lite irriterande att behöva öppna 12 lådor varje gång man letade efter en speciell film, för självklart låg filmjäveln i sista lådan varje gång.

Vi har dem nu öppet i en bokhylla, men jag vill helst bara ha böcker i den hyllan och det ser ärligt talat inte snyggt ut när man bara packar dem i en hylla...

Hjälp mig snälla!

Då var man fru då!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 15:53
    Är inte intresserad av att ha skivorna i en väska eller liknande...jag vill alltså ha filmen i fodralet och sen förvara dem på något bra sätt.
  • Svar på tråden Hjälp med DVD-förvaring! Kaos...
  • SilverEmma
    k girl skrev 2011-04-01 16:03:12 följande:

Vi har alla våra DVD-skivor i en stor förvaringsmöbel som är gjord för medieförvaring (och har varit inredning i en Rocksaffär). Jag tycker att det är underbart, så jag lägger min röst på byrå.

Kan du inte lägga ut ett foto på hur det ser ut?
    Då var man fru då!
  • Freiya

såg att du gärna ville ha dem i fodralen, men ett annat tips är att ha dem i plastfickor i pärmar. När min syster var i Thailand köpte hon en massa filmer där och de sitter i små plastfickor som är i A3 format ungefär, alltså som pappret i fodralet, vikt, med skivan emellan. Då har man fodralet och skivan tillsammans och kan bläddra enkelt mellan dem.
    Har sett att de finns i vissa bokaffärer att köpa, plastfickorna. pärmar i den storleken kan man också hitta i bokaffärer tror jag, dock är de inte jättevanliga. Och kanske inte sådär jättesnygga heller, men man kan ju ha dem i en större låda.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Karolina1982

Vi har den med 6 stora lådor. Jag ska fota det imorgon och visa. Hur lägger man in bilder här?

• SilverEmma

M Y L F - Den är helt ok, men passar tyvärr inte alls in i vårt vardagsrum!

Karolina - Du fixar över bilderna till datorn och klickar på "lägg till bild" (tror jag knappen heter, sitter på appen nu och har ingen sån knapp) den är under rutan du skriver i.

• Mamsis

Jag funderar på att skaffa snygga typ 'cdfodral' och ha filmerna i, men ungarna säger än så länge nej Och jag akn hålla med, vill gärna 'se' filmerna och inte bara en dvdskiva.

• Päron1986

Hej!

Jag o min sambo letar också smart dvdförvaring, men vi vill hellre ha dem framme. Fast inte i en bokhylla..
    så om andra vill komma med fler tips i tråden och det  är ok för ts så tar vi tacksamt emot dem!

• FruHellström

puffar denna tråd lite jag med, Har massor med filmer i ett skåp, i TRE rader...värdelöst!!Tyst

Tips tips tips! ??

• SilverEmma

Uj...gamla tråden... 

Jag har efter långt letande hittat en malm-byrå på blocket i exakt den färg jag ville ha! Så nu ska jag bara ta mig till IKEA och köpa en sån där "matta" att lägga i lådorna så att filmerna står stadigt! Skitsnyggt och det får plats hur mycket som helst i den!

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Seriefeguren

Hur många fick du plats med själv har jag ca 700 filmer. Alla står i bokhyllan nu och det ser ju inte så trevligt ut. Så behöver nått liknande som malm-byrån eller nått man kan stänga så. Men gärna nått som tar alla filmer

• SilverEmma

Har fortfarade inte tagit mig till IKEA för att köpa den där mattan...men har fortfarande byrån som förvaring! Räknade precis och den sväljer 588 filmer utan problem, om man har två rader i varje låda.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Seriefeguren

Ok vad bra jag vill ju gärna ha en sån smidig förvaring som möjligt och en byrå skulle lösa mycket. Tack för hjälpen 

• emmeth

Vi har också en Malm med sex lådor, men efter en rensning har vi inte så vansinnigt många filmer kvar. Tv-spel i en låda, filmer i en andra och så serier i en tredje. Då får jag plats med en massa ljus och servetter och annat pyssligt i de andra lådorna. Är sååå nöjd :)  

• Päron1986
    Seriefeguren skrev 2012-08-16 11:14:03 följande:
    som ni ser så har jag lite problem

Ser ut som samma färg vi har på vår hylla, samma stuk också. Fast än så länge räcker det med en rad per hylla (fyra hyllor) men det kommer ju bli fler filmer...
  • Seriefeguren

Jag har 4 rader fulla och har 3 st i dubbel rader och nu är det fullt så jag har plats för ca 40 filmer till så om ca 4 månader så har jag ingen plats kvar

• Annelee85

Vi har filmer och cdskivor i IKEAs Benno-hylla. Skriver från mobilen så jag kan inte länka, men dom är gjorda för att passa ned tex Billyhyllorna. Varje pelare tar 88dvder tror jag :)

• Seriefeguren

Har kollat på dom men dom känns lite för små då och då behöver jag flera stycken och då har jag ej plats för dom.

• Linnis92

Väcker liv i den gamla tråden igen,

http://m.familjeliv.se/forum/thread/58186081-hjalp-med-dvd-forvaring-kaos/3#

Hur många filmer får det plats i EN låda? Orkar du möjligtvis räkna x)

Så jag vet vilken storlek på byrå jag behöver ;)

Svar på tråden Hjälp med DVD-förvaring! Kaos...