• RebornEve

enkelt recept på fläskfilé till potatisgratäng...

har en potatisgratäng i ugnen..
    vill ha tips på något enkelt jag kan göra med fläskfilén jag ska ha till..
    jag vill inte "bara" steka den
    tack på förhand!

jag blir hellre ogillad för den jag är, än gillad för den jag inte är...
  • Svar på tråden enkelt recept på fläskfilé till potatisgratäng...
  • skruttan82

Fyll den med vitlöksost eller färska örter och skjutsa in i ugnen...

• Tinkerbelle

Här kommer ett på dubbelmarinerad fläskfilé (är jättegott men kanske inte så snabbt om gratängen står i ugnen, men spara och testa en annan gång  )

Sen har jag ett gott på marinerad och helstekt fläskfilé, peston som jag serverar till är supergod (till allt!)

Sen ett recept som är god med all ljus filé men särskilt fläskfilé. Filé i grönpepprig boursinsås, och det funkar till potatisgratäng fast den här en egen sås. Om du vill så låt den bara stå inne lite längre så reduceras den såsen ner till bara ett "täcke".

• RebornEve

nu har jag fyllt fläskfilén med naturell philadelphiaost och kryddat med vitlök,salt och peppar och franska örter...hoppas det blir gött =)

• RebornEve
    skruttan82 skrev 2011-04-01 15:28:01 följande:
    Fyll den med vitlöksost eller färska örter och skjutsa in i ugnen...
    jag gjorde en variant på ditt förslag..
  • RebornEve
    Tinkerbelle skrev 2011-04-01 15:31:56 följande:
    Här kommer ett på dubbelmarinerad fläskfilé (är jättegott men kanske inte så snabbt om gratängen står i ugnen, men spara och testa en annan gång  )

Sen har jag ett gott på marinerad och helstekt fläskfilé, peston som jag serverar till är supergod (till allt!)

Sen ett recept som är god med all ljus filé men särskilt fläskfilé. Filé i grönpepprig boursinsås, och det funkar till potatisgratäng fast den här en egen sås. Om du vill så låt den bara stå inne lite längre så reduceras den såsen ner till bara ett "täcke".
    det ska jag absolut testa någon gång =)
  • skruttan82

Hoppas det smakade bra

• RebornEve

Det blev jättegott, kommer absolut göras förr gånger fast gå med crème bonjour vitlök !

• carnitas01

Utöka det receptet med att linda bacon, eller någon kallrökt skinka.
    En som är god just linda med är sådan där schwarzwaldschninken(eller nu hur det stavas).
    Den är billig men smakar "rå" rätt lite, i det tillståndet skulle jag nästa påstå den är äcklig.
    Men nått händer när man steker den, och då utvecklar en underbar smak, som passar perfekt till kyckling och fläskfile.

• trollkarl

Kör fläskfilén hel späckad med vitlök och rosmarin.
    Salta o peppra.
    Kör i ugnen efter du brynt den i panna.
    150 grader MAX på ugnen, upp till 65 grader innertemp. Låt vila 5-10 min.

Svar på tråden enkelt recept på fläskfilé till potatisgratäng...